רעידת אדמה בטורקיה: לפחות 20 הרוגים; הרעש הורגש גם בישראל

שר הפנים הטורקי מסר כי רעש בעוצמה 6.8 פקד את מזרח המדינה • רעידת האדמה הובילה לנזק למבנים במחוז אזלאיג שנמצא כ-550 ק"מ ממזרח לאנקרה וכוחות סיוע הגיעו למקום • יותר מ-900 פצועים מאושפזים בבתי החולים באזור • במכון הגיאולוגי אישרו כי הרעש הורגש גם בישראל

נסיונות חילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז אלאזיג בטורקיה / צילום: Sertac Kayar, רויטרס
נסיונות חילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז אלאזיג בטורקיה / צילום: Sertac Kayar, רויטרס

לפחות 20 בני אדם נהרגו אמש (ו') ברעידת אדמה בעוצמה 6.8 שהכתה במזרח טורקיה, בעומק של כעשרה ק"מ - כך הודיעו הרשויות במדינה. שר הפנים סולימאן סוילו מסר כי מוקד הרעש היה במחוז אלאזיג, שנמצא כ-550 ק"מ ממזרח לבירה אנקרה. 16 בני אדם נהרגו באלאזיג וארבעה נוספים במחוז השכן מלטיה. בנוסף לכך, יותר מ-900 פצועים מאושפזים בבתי החולים באזור, והשר הוסיף כי ישנם פצועים נוספים וכי ה"רעד החמור" גרם נזק למבנים. צוותי סיוע נשלחו לאזור מוקד הרעש.

הרשויות הזהירו את התושבים לא לשוב לבניין ההרוסים בשל חשש מרעידות משנה. הכוחות שולחים מיטות, שמיכות ואוהלים למוקד הרעש, שם ירדה הטמפרטורה למתחת מאפס מעלות.

מנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי לישראל, דוב זקוסקי, אישר כי הרעש בטורקיה הורגש גם בישראל. תושבים דיווחו כי הרגישו את הרעש במשך כ-90 שניות בפתח תקווה, חולון, יבנה, ובאר שבע. לפי כלי תקשורת מקומיים, רעידת האדמה הורגשה גם באיראן, לבנון ובסוריה.

טורקיה ידעה רעידות אדמה חזקות. יותר מ-17 אלף בני אדם נהרגו באוגוסט 1999, כשרעידת אדמה בעוצמה 7.6 הורגשה במערב המדינה, בעיר איזמיט. כחצי מיליון תושבים נותרו אז ללא בית. ב-2011 רעידת אדמה נוספת הורגשה במערב המדינה בעיר ואן ובעיירה ארסיס, שם נהרגו 523 בני אדם.

בחודש נובמבר האחרון נרשמה רעידת אדמה בעוצמה 3.3 בצפון הארץ , במרחק 10 ק"מ צפונית-מזרחית מטבריה. לא היו נזק או נפגעים. חמישה חודשים קודם לכן, בחודש יוני אשתקד, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.7 בעין בוקק שבאזור ים המלח, כ-31 ק"מ מדרום-מזרח לערד.