דרעי על איילת שקד: "בתקופת אוסלו היא הייתה אמא של שבת בגן"

בסרטון התעמולה של ש"ס נמתחה ביקורת, בין היתר, על איילת שקד שלא עמדה לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו • שר הפנים הנחה את בכירי משרדו להכין עבודת מטה לסיפוח בקעת הירדן

איילת שקד ואריה דרעי / צילומים: כדיה לוי, יוסי זמיר
איילת שקד ואריה דרעי / צילומים: כדיה לוי, יוסי זמיר

חילופי מהלומות מילוליים נרשמו היום בין השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, לראשי "ימינה". ב"ימינה" לא אהבו את סרטון התעמולה של ש"ס, בו נמתחה ביקורת בין היתר על איילת שקד שלא עמדה לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד ש"ס הייתה תמיד הנאמנה אליו ביותר.

שקד מסרה בתגובה: "אני חושבת שהסרטון היה חסר טעם, ואם ש"ס יתקיפו אותנו, אנחנו נתקיף אותם. יש לנו לא מעט דברים שאנחנו יכולים לתקוף אותם בהם. אנחנו מעדיפים לא לירות בנגמ"ש. ש"ס הם חלק מגוש הימין. אני מקווה שזה לא יהיה חלק מהקמפיין - אחרת גם אנחנו נצטרך לעלות להתקפה, וירי בנגמ"ש הוא לא דבר טוב".

השר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "אני לא אוהב את הירי הזה בתוך הנגמ"ש. מה המטרה, שעכשיו נצטרך להזכיר לש"ס את תמיכתה בהסכמי אוסלו?"

בסיור בבקעת הירדן לקראת האפשרות כי תסופח הגיב דרעי באומרו: "אני לא אכנס להיסטוריה. אני מאוד מעריך את איילת שקד, אבל בתקופת אוסלו היא שיחקה 'אמא של שבת' בגן, אם הייתה קבלת שבת בגן שלה... אני מציע שתלמד את הנתונים ותכנס לפרוטוקולים של ישיבות הממשלה, ותראה כי אני הייתי היחיד בממשלה שהתנגד להסכם, ורק בהוראת הרב עובדיה יוסף נמנענו. בהסכם אוסלו ב' כל סיעת ש"ס התנגדה. אז שתלמד את הנתונים. דבר שני, אנחנו לא תוקפים את 'ימינה' חלילה, ימינה היא חלק חשוב בקואליציה. כל מה שהיה בקמפיין זה כדי לחזק את התמיכה בראש הממשלה, רצינו לומר, אנחנו יזמנו את גוש הימין - אנחנו נחזק את גוש הימין. נקודה".

בתקשורת החרדית דווקא הזכירו כי דרעי אולי לא מדייק. בהקלטה של הרב עובדיה יוסף ז"ל, מקימה ומנהיגה של ש"ס, הקלטה שחשף העיתונאי עמית סגל לפני כמה שנים, בשאלה לעוזרו של הרב צבי חקק מי הוביל את המהלכים באוסלו עונה הרב עובדיה זצ"ל: "הוא (דרעי) הוא הוביל. הכל הוביל".

בתגובה לדבריו של דרעי, פרסמה שקד בטוויטר תמונה של עצמה כילדה עם הכיתוב "אמא של שבת".

 

בסיור בבקעה קרא דרעי לחבריו בימין "תתאפקו ואל תלחצו על ראש הממשלה שהוא יוכל להשיג את הטוב יותר, כי אי אפשר לדעת, בסוף אפשר גם לפספס הזדמנויות. תפסת מרובה לא תפסת. תאמינו לי רה''מ עושה את זה בצורה הטובה ביותר. תתאפקו. שלא נפספס את ההזדמנות הזו בשביל עוד כותרת. אין אחד כמו נתניהו שרוצה לעשות טוב לעם ישראל. צריך גם לדעת מתי לשתוק."

עוד אמר: ''באנו לכאן להודיע גם לגויים, לכל העולם. אנחנו נמצאים בארץ אבותינו, זה שלנו, את שלנו אנחנו מיישבים. בע''ה אנחנו שולחים מכאן לראש הממשלה שנמצא בשליחות היסטורית ביחד עם נשא ארה''ב, שהוא ידיד אמת שלנו. ואנחנו מקווים בע''ה שנוכל לבשר מחר לכולם שזה השטח שלנו.'' הוא פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ: ''אני פונה מכאן לרב אלוף בני גנץ וחבריו רבי האלופים, אתם יודעים את החשיבות הביטחונית של המקום הזה. מסרתם את חייכם למקום הזה, החיילים שלכם מתו בעבור המקום הזה, נצלו את ההזדמנות, תתעלמו מהשיקולים הפוליטיים ותתנו גב לרה''מ ולטראמפ".

הוא הוסיף כי הנחה את אנשי משרדו - משרד הפנים, להיערך לסיפוח: "אנחנו מכינים את כל עבודת המטה". דרעי התחייב לתמוך בכל יוזמה שיביא בנושא הזה לכנסת ולממשלה.