אפל | ניתוח

לקראת דוחות אפל: הנתונים החשובים שכדאי שנחפש טוב

מניית אפל נמצאת בשיא כל הזמנים, דווקא בתקופה שהחברה נמצאת בשינוי משמעותי של המודל העסקי שלה • חמישה דברים שצריך לשים אליהם לב בדוחות החברה

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Shannon Stapleton: רויטרס
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Shannon Stapleton: רויטרס

היום בלילה, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, תפרסם חברת אפל את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת הכספים (שמסתיימת בסוף ספטמבר). אפל נמצאת כיום בשווי שיא של 1.4 טריליון דולר, לאחר שמחיר המניה שלה הוכפל בתוך שנה - מאז שפרסמה אזהרת רווח ראשונה מזה כ-15 שנה. החברה נמצאת ברבעונים האחרונים בשינוי משמעותי - מיצרנית מכשירי אייפון לחברת שירותים - אך הכנסותיה עדיין מבוססות על מכירות המכשירים. הנה חמישה דברים שצריך לשים אליהם לב בדוחות החברה:

1. חטיבת השירותים - אפל  מנסה להצמיח את חטיבת השירותים שלה שכוללת בין היתר את שירות הסטרימינג עם התכנים המקוריים של אפל TV פלוס שהושק לאחרונה, על מנת לגוון את הכנסותיה מהתלות במכירות האייפונים. שירותים אלו יספקו לאפל הכנסה קבועה יותר שכן מדובר במנוי חודשי, ולא במכשיר שלא ניתן לדעת מתי הלקוח יקנה. לפי אנליסטים, הצפי להכנסות מחטיבת השירותים עומד על 13 מיליארד דולר, שעדיין יהוו רק 15% מהצפי הכולל להכנסות של 88 מיליארד דולר.

2. מכירות האייפונים - למרות הניסיון לגוון את ההכנסות, מכירות האייפונים עדיין חשובות מאוד עבור אפל. בעוד שדוחות הרבעון הקודם סיפקו אינדיקציה מסוימת לגבי מכירות שלושת דגמי האייפונים שהושקו בספטמבר האחרון, שכן הוא כלל את עשרת הימים הראשונים בהם הדגמים החדשים היו זמינים לקנייה, הרבעון הנוכחי יספק תובנות רחבות יותר. אנליסטים צופים מכירות נאות של מכשיר הדגל אייפון 11, בין היתר בשל מחירו ההתחלתי - 700 דולר, שהיווה ירידת מחיר עבור אפל. ההכנסות מאייפונים צפויות להסתכם ב-51 מיליארד דולר.

3. הכנסות עונת החגים - הרבעון הנוכחי כולל את עונת החגים, שנחשבת לחשובה עבור אפל בשל הקניות הרבות שנעשות במהלכה. בשנה שעברה אפל פספסה במיליארדי דולרים את תחזית ההכנסות של עצמה לרבעון זה, לראשונה מזה 15 שנה, כך שחשוב שתראה התאוששות בתקופת החגים הנוכחית. אז אפל ייחסה את התוצאות המאכזבות לחולשה בפעילות בסין ולכך שאנשים משדרגים את המכשירים בתדירות נמוכה יותר.

4. המכירות בסין - בשנת הכספים 2019 (שהסתיימה בסוף ספטמבר) הסתכמו המכירות בסין ב-44 מיליארד דולר, ירידה לעומת 52 מיליארד דולר בשנה שלפני כן. אנליסטים צופים שברבעון זה המצב ישתנה לטובה, ואפל תכניס מהמכירות בסין 14.7 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 11%. השינוי מיוחס בין היתר ליכולותיו של מנכ"ל החברה טים קוק שהצליח להביא את החברה לבצע לובי גם בסין וגם בארה"ב, בזכות העוצמה של החברה בשתי המדינות.

5. מכשירי 5G - לפי שמועות, אפל צפויה להוציא השנה אייפון ראשון עם קישוריות 5G. כל אינדיקציה שאפל תספק בנוגע לאופן בו טלפונים כאלו ישפיעו על החברה בהמשך השנה תעניין את המשקיעים. אפל אמנם תיכנס לתחום אחרי שחברות מתחרות כבר השיקו מכשירים כאלו, אך אימוץ המכשירים על ידי צרכנים בשוק עדיין שולי וייתכן שהתזמון של אפל דווקא יהיה לטובתה.