ועדת הבחירות פסלה את רשימת "משפט צדק" של אשתו של יגאל עמיר

את בקשת הפסילה הגיש ח"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר-מרצ • לריסה טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח רה"מ יצחק רבין, הצהירה עם הקמת המפלגה כי מטרתה להביא לשחרורו של עמיר • גם פסילה זו תובא להחלטה סופית של ביהמ"ש העליון

יגאל עמיר / צלם: אריאל ירוזלימסקי
יגאל עמיר / צלם: אריאל ירוזלימסקי

ועדת הבחירות אישרה בקולותיהם של 13 מחבריה את בקשת ח"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר-מרצ לפסול את רשימת "משפט צדק" שהקימה לריסה טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. טרימבובלר הצהירה עם הקמת המפלגה כי מטרתה להביא לשחרורו של עמיר.

כל חברי גוש הימין נעדרו מההצבעה, וההחלטה התקבלה בקולותיהם של חברי כחול לבן, העבודה גשר-מרצ והרשימה המשותפת. גם פסילה זו תובא להחלטה סופית של בית המשפט העליון.

לדברי ח"כ שמולי, "הזכות להיבחר היא זכות יסוד בדמוקרטיה, אך היא לא צריכה לפתוח את הדלת למי שירה שלושה כדורים בגבה. הוכח בחודשים האחרונים שמי שעומד מאחורי המפלגה הוא הרוצח המתועב, שהרשימה היא ידו הארוכה, כדי להפיץ ברבים את משנתו הרעילה ולהביא לשחרורו המוקדם. אני שמח שחברי הוועדה תמכו פה-אחד בעתירה והחליטו להסיר את הכתם הזה מכותלי הבית". 

יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, בירך על ההחלטה: "הרוצח הנתעב הפך את אשתו לאשת-קש כדי להכשיר רישום מפלגה מעוותת, אך ההיגיון והצדק ניצחו. מי שרצח את רבין ורצה לרצוח את מורשתו, לא יצלח בכך לעולם. אנחנו, העבודה-גשר-מרצ, לא ניתן לכך לקרות".