נעילה חיובית בוול סטריט למרות אפקט הקורונה; סגירה צורמת באירופה

הדאו ג'ונס הוסיף 100 נקודות, הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו בכ-0.2%, מדד הפחד קפץ • הדאקס איבד 1.4%, הפוטסי 1.3%; בישיבה האחרונה תחת הנגיד מרק קרני מזהיר ה-BEO מפני האטה בצמיחה אחרי הברקזיט • הבורסה בסין תישאר סגורה בצל התפשטות מגפת הקורונה

סוחרי מניות בבורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
סוחרי מניות בבורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

עליות קלות בנעילת המסחר הערב (ה') בוול סטריט, לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה בשבועות האחרונים. עד כה מתו מהנגיף 171 אנשים שאובחנו במחלה ועוד 8,235 איש שאובחנו כחולים. כמו כן 143 איש הבריאו כתוצאה מטיפול רפואי. משמעות הגדרת המצב כחירום יאפשר לארגון ולסין לגייס תמיכה כלכלית ופוליטית כדי לנסות לעצור את ההתפרצות שכבר התפשטה לעשרות מדינות.

המדדים העיקריים מחקו את הירידות שנרשמו בתחילת היום כאשר משקיעים העריכו את החדשות האחרונות סביב נגיף הקורונה הקטלני. הדאו ג'ונס הוסיף 100 נקודות, הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו בכ-0.2%.

18:40

החשש מהתפשטות נגיף הקורונה נמשך כאשר המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בירידות חדות. מדד הדאקס איבד 1.4%, הפוטסי ירד ב-1.3%, ומדד הקאק איבד 1.4%. הבנק הבריטי הותיר את הריבית ללא שינוי. הליש"ט עלתה ב-0.5% מול הדולר האמריקאי. 

דויטשה בנק רשם הפסד שנתי של 5.3 מיליארד אירו (5.8 מיליארד דולר), והמניה איבדה יותר מ-4%. מנייתה של H&M זינקה ב-9.4% והובילה את העליות במדד סטוקס 600 לאחר שפרסמה דוחות טובים.

בוול סטריט מפלס הלחץ גובר, בעוד מדד הפחד (VIX) מנתר ב-7%. הדאו ג'ונס משיל 0.3% מערכו, מדד הנאסד"ק מאבד 0.4%, ומדד S&P 500 יורד ב-0.4%.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות בהמשך לעונת הדוחות לרבעון הרביעי ובצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%, הנאסד"ק ללא שינוי, ומדד S&P 500 משיל 0.3%. 

הבנק המרכזי (FED) הותיר אמש את הריבית על כנה, אך העלה את הריבית על הריפו וזו של ההלואות לבנקים. היו"ר פאואל התייחס לסאגת נגיף הקורונה ואמר כי תהיה פגיעה מסוימת בכלכלה הסינית וכי הפד עוקב מקרוב. 

טסלה  מזנקת ב-10% לאחר שפרסמה אמש לאחר הנעילה דוחות טובים וסיפקה יעד מסירות אגרסיבי של חצי מיליון רכבים ב-2020. פייסבוק  צונחת לאחר הדוחות אתמול לאחר שהחברה רשמה עלייה חדשה של כ-50% בהוצאות ב-2019.

14:45

ירידות של 200 נקודות נרשמות בחוזים העתידיים על מדד דאו ג'ונס בנאסד"ק, על רקע הגידול בתמותה כתוצאה מנגיף הקורונה.

מניות חברות תעופה כמו אמריקן , דלתא  ויונייטד  יורדות יותר מ-1% במסחר המוקדם. ירידות של כ-2% נרשמות במניות הקזינו לאס וגאס סנדס  ו-וויין ריזורטס .

מניית פייסבוק  צונחת ב-7% במסחר המוקדם לאחר שדיווחה על עלייה חדה בהוצאות ועל צמצום ברווחיות.

מניות טסלה  נוסקות ב-11% לאחר רבעון רווחי שני ברציפות. 

14:15

הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הודיע כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.75%. זוהי הישיבה האחרונה של הבנק המרכזי תחת הנהגתו של הנגיד היוצא מרק קרני. עם זאת, הבנק מזהיר מפני האטה בצמיחה לאחר הברקזיט. החלטת הריבית התקבלה ברוב של שבעה, מול שניים שתמכו בהפחתת הריבית.

13:45

המסחר באירופה מתנהל בירידות של בין 0.7% ל-1.2% במדדים המובילים. החששות מהתפשטות הווירוס מאפילים על ביצועים טובים של החברות המדווחות.

המשקיעים יעקבו היום אחר תוצאות ישיבה של ארגון הבריאות העולמי שבה תבוצע הערכה מחודשת של האיום הגלובלי מצד וירוס הקורונה, והאם יש צורך להכריז על מצב חירום בינלאומי.

מניית H&M  ממשיכה לזנק בכ-10% לאחר התוצאות הטובות. מנכ"ל הקמעונאית השבדית קארל יוהאן פרסון עזב את תפקידו כחלק משינויים בהנהלה הבכירה, שהפתיעו את השוק. מנהלת התפעול הראשית של החברה, הלנה הלמרסון, תמונה למנכ"לית.

מניות יוניליבר  עולות בקרוב ל-2% לאחר שקבוצת מוצרי הצריכה דיווחה על ירידה ברווח הנקי והודיעה כי תבחן אפשרויות בנוגע לחטיבת התה העולמית שלה.

עליות נרשמות במניית רוש  לאחר שענקית הפרמצבטיקה השווייצרית דיווחה על עלייה ברווחים ובהכנסות ועל צפי לצמיחה נוספת השנה.

בצד השלילי בולט מגזר הנפט על רקע צניחה של יותר מ-2.5% במחיר הנפט ודוחות מאכזבים של רויאל דאץ' של גרופ , שמנייתה יורדת בכ-3%. 

ירידה נרשמת גם במניית Diageo  לאחר שיצרנית המשקאות דיווחה על ירידה ברווח הנקי.

בגזרת הנתונים, בגרמניה פורסמו נתוני התעסוקה שהצביעו על ירידה של 2,000 במספר המובטלים בינואר, ל-2,277,000 איש, לעומת ציפייה לעלייה של 5,000 ולעומת עלייה של 8,000 בחודש הקודם. שיעור האבטלה עומד על 5%, ללא שינוי.

בין שלל הנתונים שפורסמו היום על גוש האירו: סקר צרכנים ועסקים לינואר הצביע על נתון של 102.8 נקודות, לעומת צפי ל-101.8 ולעומת 101.3 בדצמבר. האקלים העסקי לחודש ינואר הצביע על מינוס 0.23 לעומת צפי למינוס 0.19 ולעומת מינוס 0.32 חודש קודם לכן. מדד אמון הצרכן הצביע על נתון שלילי של 8.1, ללא שינוי ובהתאם לציפיות.

שיעור האבטלה בגוש האירו בדצמבר ירד מעט ל-7.4% לעומת 7.5% בציפיות ובנובמבר. 

10:40

התמתנות מסוימת בירידות באירופה. מדד סטוקס 600 מאבד 0.8%, לונדון יורדת ב-0.7%, וצרפת, גרמניה ומילאנו נחלשות בכ-1%.

שלל דוחות של חברות מתפרסמים היום. מניית דויטשה בנק  מתחזקת, לאחר שהבנק דיווח היום על הפסד שנתי נקי של 5.3 מיליארד אירו (5.8 מיליארד דולר) ב-2019. האנליסטים ציפו להפסד של 5.1 מיליארד אירו. ברבעון הרביעי נרשם הפסד של 1.5 מיליארד אירו לעומת תחזיות של 1 מיליארד אירו.

מניית רויאל דאטש של  צונחת ב-4% לאחר שהחברה דיווחה על צלילה ברווח הנקי השנתי, על רקע תנאים מאקרו כלכליים גלובליים מאתגרים ומחירי גז ונפט נמוכים יותר. הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-16.5 מיליארד דולר, לעומת 21.4 מיליארד דולר ב-2018, צניחה של 23%. האנליסטים ציפו לרווח של 17.77 מיליארד דולר.

מניית H&M  מזנקת ב-10% לאחר שקמעונאית האופנה השבדית דיווחה על עלייה ראשונה ברווח השנתי מאז 2015.

מניית BT  צונחת לאחר שפספסה במעט את תחזיות הרווח של האנליסטים לרבעון השלישי.

10:15

בורסות אירופה פתחו את המסחר היום בירידות שערים, על רקע העלייה במספר מקרי המוות כתוצאה מווירוס הקורונה וכתגובה להחלטת הפד בארה"ב אמש להותיר את הריבית ללא שינוי. 

מדד סטוקס אירופה 600  יורד ביותר מ-1%, עם נפילה של 2% במגזר המשאבים הבסיסיים, כשכל הבורסות והמגזרים נסחרים בטריטוריה השלילית.

בראש סדר היום נמצא הברקזיט. ראשי הפרלמנטים באירופה ייפגשו בפעם האחרונה היום לקראת עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי מחר (ו') ב-11:00 שעון לונדון. הבנק אוף אינגלנד ימסור היום את החלטת הריבית האחרונה שלו תחת הנהגתו של הנגיד מרק קארני.

בין הדוחות שיפורסמו היום יהיו אלה דויטשה בנק , של, בריטיש טלקום, יוניליבר ו-H&M, ויפורסמו נתוני האקלים העסקי והסנטימנט הצרכני בינואר בגוש האירו.   

המסחר בבורסת הונג קונג ננעל היום עם צניחה של 2.7% במדד הנג סנג. מדד ניקיי בטוקיו נחתך ב-1.7% וירידה דומה נרשמה במדד קוספי בקוריאה הדרומית. באוסטרליה נרשמה ירידה של כ-0.3% והבורסות בסין היבשתית היו סגורות. בורסת טייוואן רשמה ירידה של קרוב ל-6%.  

 

07:45

עוד יום של נפילה בבורסת הונג קונג על רקע העלייה במספר מקרי המוות בעקבות התפשטות וירוס קורונה. מדד הנג סנג  צונח ב-1.8%. המסחר מתנהל גם על רקע החלטת הפד בארה"ב אמש להותיר את הריבית ללא שינוי.

בטייוואן, שם חזרו השווקים מחופשת חג, צולל מדד Taiex ביותר מ-5%, עם צניחה של 9% במניית חברת הענק Foxconn שמייצרת עבור אפל.

ביפן צולל מדד ניקיי  ב-2%, מדד קוספי  בקוריאה הדרומית מאבד 1.7% עם ירידה של 2.5% במניית סמסונג אלקטרוניקס לאחר שהחברה דיווחה על צניחה של 34% ברווח התפעולי ברבעון הרביעי.

באוסטרליה נרשמת ירידה של 0.4% במדד S&P/ASX 200 

בסין היבשתית סגורים השווקים לרגל חג. 

וירוס הקורונה כבר גבה את חייהם של 170 בני אדם והדביק יותר מ-7,711 איש בסין, כך לפי העדכון האחרון של רשויות הבריאות בסין.

אמש נרשמו עליות בוול סטריט רוב יום המסחר אך אלה נמחקו בסיום לאחר מסיבת העיתונאים של יו"ר הפד, ג'רום פאואל, שהותיר את הריביית ללא שינוי. דאו ג'ונס ונאסד"ק ננעלו ללא שינוי ו-S&P 500 ירד ב-0.1%.

מיקרוסופט  הציגה אמש דוחות חזקים ברבעון השני של שנת הכספים: בשורה העליונה צמחה החברה ב-14% והציגה הכנסות של 36.9 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 35.7 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה הציגה רווח של 1.51 דולר למניה, 18 סנט מעל התחזיות. הרווח הנקי הכולל הסתכם ב-11.7 מיליארד דולר, עלייה של 38% לעומת הרבעון המקביל. 

מניית פייסבוק  צנחה אמש בכ-7% במסחר המאוחר. הרווח למניה ברבעון הרביעי של פייסבוק עמד על 2.56 דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 2.53 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה הוא 7.3 מיליארד דולר, צמיחה של 7% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו על 21.1 מיליארד דולר, מעט מעל הציפיות להכנסות של 20.9 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 25% לעומת הרבעון המקביל, וברבעון הרביעי ברצף שבה החברה מדווחת על צמיחה של פחות מ-30%. 

מניית טסלה  זינקה במסחר המאוחר. יצרנית הרכבים החשמליים דיווחה לאחר המסחר על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הרביעי, עם רווח למניה של 2.14 דולרים, מעל לתחזיות השוק לרווח של 1.72 דולרים למניה. בשורה העליונה, הכנסותיה של טסלה הסתכמו ב-7.38 מיליארד דולר, מעל לתחזיות השוק להכנסות של 7.06 מיליארד דולר.