הדאו ירד ב-2.1% ורשם את היום הגרוע ביותר מאז אוגוסט בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה

הלילה יתבצע בלונדון תחילתו של הברקזיט, בו תעזוב בריטניה את האיחוד האירופי • נעילה מעורבת באסיה, מדד שנחאי התרסק • מדד מנהלי הרכש בסין לחודש ינואר תאם את צפיות האנליסטים • הארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה

אנשי ביטחון בודקים טמפרטורות גוף של הנכנסים לרכבת התחתית על רקע התפשטות נגיף הקורונה, בייגי'ן / צילום: רויטרס
אנשי ביטחון בודקים טמפרטורות גוף של הנכנסים לרכבת התחתית על רקע התפשטות נגיף הקורונה, בייגי'ן / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

ירידות חדות בסיום המסחר הערב (ו') בבורסות וול סטריט בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה וההשפעה על הכלכלה. הדאו צלל בלמעלה מ-600 נקודות (2.1%) ורשם את היום הגרוע ביותר מאז אוגוסט. מדד ה-S&P 500 ירד ב-1.7%, הנאסד"ק ירד ב-1.6%.

21:00

מתחדדות הירידות בבורסות וול סטריט: הדאו ג'ונס צונח בכמעט 2% בשעה זו, מדד ה-S&P 500 יורד ב-1.7%, הנאסד"ק יורד ב-1.3%.

בעקבות החששות מהתפשטות נגיף הקורונה הקטלני, דלתא ואמריקן איירליינס השעו את כל הטיסות בין סין לארה"ב. יונייטד איירליינס הודיעו על צעד דומה. מניית דלתא יורדת בכ-1.9%, אמריקן אירליינס יורדת ב-2.6%, יונייטד איירליינס יורדת ב-3%.

19:40

המדדים העיקריים בוול סטריט צונחים, בצל התגברות החששות מהשפעת התפשטות נגיף הקורונה על הכלכלה העולמית.

מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-500 נקודות, מדד ה-S&P 500 יורד ב-1.5%, הנאסד"ק יורד ב-1.2%.

המדדים התחילו לצנוח היום כאשר ה"ניו יורק דיילי ניוז" דיווח על מקרה הנגיף הראשון בניו יורק, אולם הדיווח עדיין לא מאושר.

אמזון זינקה 8.8% לשווי שוק של טריליון דולר לאחר פרסום הדוחות אמש, ובכך הצטרפה למועדון עילית המשותף רק לאפל, מיקרוסופט ואלפבית, חברת האם של גוגל.

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות, כאשר בורסות לונדון, פריז וגרמניה ננעלו בירידות של למעלה מ-1%, בורסת איטליה הובילה את הירידות כאשר ננעלה בירידות של 2.3%.

 

16:40

בורסות וול סטריט נפתחו בירידות, בעקבות התגברות הדאגה מווירוס הקורונה. 

ארגון הבריאות העולמי הכריז אמש על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה בשבועות האחרונים. עד כה מתו מהנגיף 171 אנשים שאובחנו במחלה ועוד 8,235 איש שאובחנו כחולים. כמו כן 143 איש הבריאו כתוצאה מטיפול רפואי. משמעות הגדרת המצב כחירום יאפשר לארגון ולסין לגייס תמיכה כלכלית ופוליטית כדי לנסות לעצור את ההתפרצות שכבר התפשטה לעשרות מדינות.

הדאו צונח ב-250 נקודות, הנאסד"ק יורד בכ-0.2%, ה-S&P 500 רושם ירידות של 0.3%.

מניית אמזון  קופצת בלמעלה מ-8%, לאחר פרסום הדוחות אמש לאחר נעילת המסחר. הדוחות היו טובים מהצפוי. הרווח למניה הוא 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה, ומעל הרבעון המקביל בשנה שעברה בה הרווח למניה עמד על 6.04 דולר.

הרווח הנקי עומד על 3.3 מיליארד דולר, לעומת 3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי הכולל עלה ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי השנתי עמד על 11.6 מיליארד דולר, לעומת 10.1 מיליארד דולר בכל 2018.

14:55

בורסות אירופה מוסיפות לרדת בשעה זו, הדאקס יורד ב-0.3%, הקאק יורד ב-0.4% והפוטסי הבריטי משיל 0.65% מערכו.

בארה"ב החוזים העתידיים יורדים, החוזה על הדאו ג'ונס איבד יותר מ-100 נקודות בצד החשש העולמי מנגיף הקורונה שמכביד על השווקים.

מניית אמזון טסה במסחר המוקדם לאחר שהחברה פירסמה את דוחותיה אמש, בהם היא דיווחה כי הרווח למניה היה 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה. 

מניית קאטרפילר מזנקת במסחר המוקדם לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ועקפה את ציפיות האנליסטים בשורת הרווח. הכנסות החברה איכזבו עם זאת.

גם חברת הנפט והדלק אקסון מוביל פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי והביסה את תחזיות האנליסטים בהכנסותיה.

12:00

המדדים העיקריים באירופה עברו לירידות שערים לאחר שהממלכה המאוחדת אישרה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף הקורונה בבריטניה. בהצהרה לציבור, שר הבריאות הבריטי אישר כי נגיף הקורונה כעת גם בטיפולו של אירגון הבריאות הלאומי הבריטי. נזכיר כי מקרי המוות מהקורונה עלו ל-213 בני אדם ומספר הנדבקים עומד כעת על 9,692 בני אדם.

הפוטסי בלונדון מאבד כ-0.5% מערכו, הקאק בפריז יורד בכ-0.1% וגם מדד הדאקס בגרמניה יורד קלות.

מניית חברת האירוספייס והתעופה לאונרדו  עולה ב-4.8% לאחר שהחברה הודיעה כי רווחים ל-2020 ככל הנראה יעקפו את אזהרת הרווח שהוציאה בסוף 2019.

חברת מוצרי החשמל אלקטרולוקס  פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ופיספסה את תחזיות האנליסטים, המניה יורדת ב-3%.

10:40

מגמה מעורבת בבורסות אירופה, הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי עולים בכ-0.2%, ואילו הפוטסי בבריטניה יורד ב-0.33%. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 מוסיף כ-0.4% לערכו.

הלילה בשעה 23:00, שעון לונדון, יתקיים ה"ברקזיט", בו תעזוב בריטניה את האיחוד האירופי. התהליך יימשך כ-11 חודשים, במהלכו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ינסה להגיע להסכם יציאה יחד עם ראשי האיחוד, והוא מסיים תקופה של שלוש וחצי שנים של דיונים בנוגע להסכם היציאה של הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי.

נראה שהמשקיעים באירופה מחפשים יציבות בצל איום נגיף הקורונה והתהליך הרעוע שהתנהל במהלך ניסוח הסכם הברקזיט.

08:15

היפוך מגמה בהונג קונג, המדד המרכזי, ההנג סנג, עבר לירידות שערים. המדד מאבד 0.2% מערכו בשעה זו. מדד הניקיי ביפן מוסיף לעלות, ב-1% בשעה זו. מדד שנחאי מוסיף ליפול ב-2.75%.

07:50

המסחר בבורסת אסיה מתנהל במגמה מעורבת על רקע נתוני הייצור מסין שתואמים את צפיות האנליסטים. הניקיי קופץ בכ-1.2%, ההנג סנג בהונג קונג עולה ב-0.25%, ואילו מדד שנחאי מתרסק ב-2.75%.

מדד מנהלי הרכש בסין לחודש ינואר עומד על 50, בדיוק כפי ציפו האנליסטים.

עוד בסין, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה בשבועות האחרונים. עד כה מתו מהנגיף 171 אנשים שאובחנו במחלה ועוד 8,235 איש שאובחנו כחולים. כמו כן 143 איש הבריאו כתוצאה מטיפול רפואי. משמעות הגדרת המצב כחירום יאפשר לארגון ולסין לגייס תמיכה כלכלית ופוליטית כדי לנסות לעצור את ההתפרצות שכבר התפשטה לעשרות מדינות.

אמש בוול סטריט, המדדים העיקריים מחקו את הירידות שנרשמו בתחילת היום כאשר משקיעים העריכו את החדשות האחרונות סביב נגיף הקורונה הקטלני. הדאו ג'ונס הוסיף 100 נקודות, הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו בכ-0.2%.

אמזון דיווחה בלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, שהיו טובות מהצפוי. הרווח למניה הוא 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה, ומעל הרבעון המקביל בשנה שעברה בה הרווח למניה עמד על 6.04 דולר.