בעל מניות המיעוט סירב, וישראל קנדה לא תרכוש את חלקה של איסתא במלון פאבליקה בהרצליה

ראובן אלה מימש את זכות הסירוב שלו, והעסקה לרכישת חלקה של איסתא במלון פאבליקה בהרצליה, בהיקף של 142 מיליון שקל, לא תצא אל הפועל מכיוונה של ישראל קנדה • אלה יממש את העסקה באותם תנאים

מלון פאבליקה בהרצליה / צילום: עודד סמדר
מלון פאבליקה בהרצליה / צילום: עודד סמדר

ישראל קנדה לא תוכל לרכוש את חלקה של איסתא (67%) במלון פאבליקה בהרצליה. בעל מניות המיעוט ראובן אלה מימש את זכות הסירוב, והעסקה בהיקף של 142 מיליון שקל לא תצא אל הפועל מכיוונה של ישראל קנדה. אלה למעשה נכנס לנעלי ישראל קנדה ויממש את העסקה לרכישת חלקה של איסתא  באותם תנאים.

באמצע חודש דצמבר הודיעה איסתא כי חתמה על מזכר הבנות למכירת חלקה בבית המלון פאבליקה שבהרצליה לידי חברת הנדל"ן ישראל קנדה , שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, תמורת 142 מיליון שקל. איסתא העריכה כי העסקה תניב לה רווח (לפני מס) של 38 מיליון שקל. בהודעה היום (ג') נמסר כי השלמה העסקה הייתה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים שכללו בין היתר את קבלת אישור מחזיק המיעוט (ראובן אלה) בדבר זכות ויתור זכות ההצעה הראשונה העומדת לו מכוח הסכם המייסדים. לפיכך הודיעה אלה כי בכוונתו לממש את זכות ההצעה הראשונה. לאור זאת יבוטל ההסכם בין איסתא וישראל קנדה.

מלון פאבליקה, הממוקם ברחובות אבא אבן וגלגלי הפלדה שבהרצליה, מוגדר בדוחותיה של איסתא כ"מלון עסקים בדרגת 4 כוכבים". המלון כולל כ-160 חדרים הפרוסים על שש קומות. את הקרקע לבניית המלון רכשה איסתא ב-2006 תמורת כ-5 מיליון דולר.

איש העסקים הירושלמי ראובן אלה, הפועל בתחום הנדל"ן, בעל זכויות המיעוט בבית המלון הפעיל את זכותו להתנגד לעסקה ולהשלים את הרכישה בעצמו. בין היתר, אלה הוא שותף של חברת להב אל.אר הבורסאית בבית מלון בסמוך לשדה התעופה של פרנקפורט שבגרמניה, שאותו רכשו יחד ב-2018 תמורת כ-17 מיליון יורו.

ב-2014 חתמה איסתא על הסכם להשכרת בית המלון לידי השותף אלה, לתקופה של עשר שנים, תמורת דמי שכירות שנתיים התחלתיים של כ-8 מיליון שקל. כיום דמי השכירות עומדים על 11 מיליון שקל בשנה. ב-2016 הכניס אלה כשותפה בהסכם השכירות את רשת ישרוטל, המנהלת את המלון מאז 2017, שנה במהלכה הוא נפתח בהדרגה לקהל. בדוחותיה של ישרוטל ל-2018 היא מציגה רווח של כ-200 אלף שקל בשותפות הכללית של מלון פאבליקה.