קריסת חברות אורתם: שבירו קונה את מליבו ב-11 מיליון שקל

למרות התנגדויות של קבלנים אחרים, שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין אישר את העסקה, זאת כחלק מהליך ההסדר ל-4 החברות שכלולות בקבוצה • החלטה על יתר החברות תינתן בהמשך

השופט איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר
השופט איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר

הקבלן רמי שבירו רוכש את חברת מליבו בנייה, כך אושר בהליך המשפטי שמתקיים לאור קריסת קבוצות החברות של אורתם סהר. שבירו ישלם 11 מיליון שקל עבור החברה שהפרויקט המרכזי שלה נמצא כיום באריאל. נכון להיום לחברה יש כמה עשרות עובדים.

בדצמבר האחרון הגישו החברות "אורתם סהר הנדסה בע"מ", "אורתם סהר תשתיות ובנייה בע"מ", מליבו בנייה בע"מ", ולאחר מכן גם "אורתם מליבו מגורים בע"מ", בקשה לבימ"ש למתן צו לפתיחת הליכים וכן בקשה להקפאת הליכים. זאת על רקע קשיים כלכליים בפעילותן. יצוין כי מדובר בקריסה שנייה של החברות, לאחר שב-2016 אושר הסדר נושים בעניינן. בהמשך לפנייתן לבית המשפט מינה השופט איתן אורנשטיין את עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח יזהר קנה לנאמנים זמניים בקבוצת החברות.

בהחלטה שהתקבלה היום בעניינה של מליבו בנייה, כתב השופט אורנשטיין כי עמדו בפניו שתי אפשרויות - פירוק החברות או השגת הסדרים פרטניים ושיקום כלכלי. "ב-20.1.2020 התקיים דיון נוסף במעמד הצדדים שבסופו ניתנה החלטה המורה לנאמנים לגבש הצעת תוכנית לשיקום כלכלי", כתב אורנשטיין, שהוסיף כי, "קצבתי לוח זמנים צפוף לביצוע הפעולות האמורות".

הנאמן עו"ד שאול ברגרזון / צילום: איל יצהר, גלובס
 הנאמן עו"ד שאול ברגרזון / צילום: איל יצהר, גלובס

כאמור ההחלטה שניתנה היום מתייחסת בעיקרה לחברת מליבו בנייה, וכך מוסבר בהחלטת בית המשפט. "לאחר שהנאמנים פירסמו הזמנה להציע הצעות, התקבלו מספר הצעות לרכישת מליבו, ובהמשך קיימו הנאמנים התמחרות בין המציעים. בתום ההתמחרות הוכרזה הצעת חברת 'ר.ד. שבירו השקעות ונכסים בע"מ', בעצמה או באמצעות חברה בבעלותה כהצעה שזכתה. בתאם להצעה ישולם על ידי שבירו סך של 11 מיליון שקל, וכן הובעה נכונות מצידה להעסיק את העובדים בחברות". יצוין כי לאחר ההתמחרות הוגשו שתי התנגדויות לתוצאותיה - האחת על ידי חברת "אסייג יזמות ובנייה בע"מ", והשנייה על ידי קבוצת משקיעים שמיוצגים על ידי עו"ד יעקב ברג, אלא שההתנגדויות נדחו. בהחלטת בימ"ש נכתב כי ההסכם לא כולל את "פרויקט אאורה", בו מעורבת מליבו בנייה.

כן קבע בימ"ש כי "ניתן פסק דין המאשר את הצעת התוכנית לשיקום כלכלי לחברות אורתם סהר תשתיות ובנייה בע"מ ולמליבו בנייה", וכי הנאמנים הוסמכו להוציאה לפועל. בנוגע לעתידה של חברת "אורתם סהר הנדסה", החליט אורנשטיין כי "יודיעו הנושים בנק מזרחי ובנק אגוד את עמדתם כאמור ובכפוף לעמדתם אורה על המשך ההליך בעניינה של החברה האמורה". אורנשטיין כתב לגבי הנאמנים כי "בשולי פסק הדין, הערכתי הרבה לנאמנים על העבודה המאומצת במהלך כל התקופה האחרונה".