פאוול חוזר לסנאט לשימוע על מצב הכלכלה: "עוקבים אחרי הקורונה"

היום השני של השימוע יתחיל היום ב-16:30 שעון ישראל • אתמול התייחס יו"ר הפד ג'רום פאוול לנגיף הקורונה: "מה יהיו ההשפעות על כלכלת ארה"ב. האם הם יימשכו? האם הם יהיו מהותיים? זו השאלה"

ראש הפד, ג'רום פאוול / צילום: רויטרס
ראש הפד, ג'רום פאוול / צילום: רויטרס

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול חוזר היום (ד') לגבעת הקפיטול ליום השני של השימוע על מצב הכלכלה, המדיניות המוניטרית והרגולציה הפיננסית, הפעם בוועדת הבנקאות של הסנאט.

אתמול בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, אמר פאוול שהבנק המרכזי עוקב מקרוב אחרי השיבושים בכלכלת העולמית כתוצאה מנגיף הקורונה בסין, ואותת בכך שבכירי הפד צפויים יותר להוריד את הריבית מאשר להעלות אותה. "נעקוב בקפדנות אחרי זה", אמר פאוול בבית הנבחרים. "השאלה עבורנו היא - מה יהיו ההשפעות על כלכלת ארה"ב. האם הם יימשכו? האם הם יהיו מהותיים? זו השאלה".

פאוול אמר למחוקקים שמוקדם מדי לקבוע אם התפרצות הנגיף תשנה את השקפת הבנק המרכזי שהרמה הנוכחית של הריביות קצרות הטווח מתאימה לתמיכה בצמיחה כלכלית ובתעסוקה סולידיות. "אנחנו מוצאים שכלכלת ארה"ב נמצאת במקום טוב מאוד, ומתפקדת היטב", אמר פאוול. "אנחנו רואים סימנים לכך שהצמיחה העולמית כבר הגיעה לנקודה הנמוכה ביותר שלה".

בנקים מרכזיים בעולם פעלו בשנה שעברה באגרסיביות למתן תמריצים כדי לאושש את הכלכלה העולמית מצמיחה איטית יותר שנבעה ממתחי סחר. בכירי הפד הורידו את הריבית שלוש פעמים בשנה שעברה, לטווח של 1.5% עד 1.75% אחרי שהעלו את הריבית ארבע פעמים ב-2018.

השימוע אמור להתחיל ב-16.30 שעון ישראל, ופאוול צפוי לחזור גם על הדברים שהשמיע אתמול בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים.