גנץ: לא אעלה מסים כדי לתקן את מערכת הבריאות

את הדבריו הללו אמר יו"ר כחול לבן בראיונות לכלי התקשורת השונים • בנוסף, גנץ התייחס לתוכנית השלום של ממשל טראמפ וציין כי בכוונתו לקדם אותה אחרי הבחירות • "איזור הבקעה ישאר בריבונות ישראל. כך גם גושי ההתיישבות וירושלים המאוחדת. לא נחזור לקווי 67"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התראיין הערב (שבת) למספר כלי תקשורת וכאשר נשאל על תוכנית הגדלת תקציב מערכת הבריאות (בראיון ל"כאן" תאגיד השידור הציבורי) אמר גנץ כי יוביל מהלך זה ללא העלאת מסים. "מערכת הבריאות לא נמצאת בנקודת איזון. יש לה שלוש רגליים, אחת מצוינת - איכות כוח-האדם, ושתי רגליים חולות - כמות התקנים הבלתי מספקת והתשתיות הרפואיות. הצהרנו שאנחנו הולכים לשים 12.5 מיליארד שקל. זה עניין של סדרי עדיפויות. לא אעלה מסים, אשתמש במשאבים הקיימים בסדר עדיפות אחר", אמר גנץ

בשאר ראיונותיו התייחס גנץ לתוכנית השלום של ממשל טראמפ וציין כי בכוונתו לקדם אותה אחרי הבחירות. לדבריו, קיימת גם האפשרות שיתמוך בסיפוח חד-צדדי, בתמיכה אמריקאית. בשיחה עם אתר וואלה הוא אמר "אני סבור שאם נגיע למצב שאין ברירה, זו יכולה להיות אופציה. צריך לקדם את זה באחריות, בהסכמה לאומית ובתיאום אזורי ובינלאומי. השלום הזה צריך לשרוד פה לנצח, לא לעבור תקופת בחירות".

עוד אמר גנץ כי המצע של סיעת "כחול-לבן" קרוב מאוד לתוכן של תוכנית השלום של טראמפ וכי הדרך קדימה צריכה להיות בראייה אסטרטגית ולא פוליטית צרה. לדבריו, "איזור הבקעה ישאר בריבונות ישראל. כך גם גושי ההתיישבות וירושלים המאוחדת. לא נחזור לקווי 67".

גנץ הסתייג מהעברת איזור המשולש לידי מדינת פלסטין העתידית. "אני מקבל את התוכנית בכללותה. היא רפרנס נכון להתחיל ממנו. יש לנו הערות על חלק מהסעיפים. אנחנו חושבים שאזרחי ישראלי בכל מקום לא יכולים להיות תחת מדינה אחרת ואי אפשר להעביר אותם בכפייה. צריך להבין שהתוכנית נכונה במובן הזה שהיא מסתכלת למציאות בעיניים. היא לא תוכנית עם אשליות. היא מכסה את כל הצרכים של מדינת ישראל. בוודאי שנפעל לסיפוח הבקעה בהסכמה לאומית ותיאום בן-לאומי".

באשר למצב הביטחוני באיזור הדרום, עוטף עזה אמר גנץ כי אם ההסדרה עם חמאס לא תעבוד - יהיה צורך במהלך צבאי רחב: "נתמוך בעוטף בכל מה שצריך. זה לא סביר שמרכזי החוסן אינם מתוקצבים. אנחנו נאפשר מערכת מדינית שתשפר את המצב בעזה בתמורה להסדרה והשבת הבנים - או שנפעל להכרעה צבאית עם חמאס".

בראיון לאתר Ynet, התבקש גנץ להתייחס לזלזול כלפיו מצד נתניהו, בכל הנוגע לסגנון דיבורו. גנץ השיב "אני יציב, אני מנהיג, אני מוביל, אני לא מגמגם. נגיד שהייתי מגמגם, נראה לציבור שראש ממשלה צריך ללעוג לאנשים על חולשות שאולי יש להם?".