טאואר רושמת ירידה בהכנסות הרבעון הרביעי ומספקת צפי מאכזב

החברה בניהולו של ראסל אלוונגר צופה הכנסות של 300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 • ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ל-306 מיליון דולר

ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר

חברת השבבים ממגל העמק, טאואר, דיווחה היום (ג') על ירידה בהכנסותיה ברבעון הרביעי ל-306 מיליון דולר, בטווח התחזית של טאואר אך נמוך מתחזיות האנליסטים, ולעומת הכנסות של 334 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2018. החברה בניהולו של ראסל אלוונגר סיפקה תחזית מאכזבת להמשך, וצופה הכנסות של 300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, מתחת לממוצע התחזיות של השוק. מנייתה של טאואר  מאבדת 9% במסחר בתל אביב.

ההכנסותיה של טאואר ברבעון הרביעי משקפות ירידה של 8.4% מהרבעון המקביל ושל 2.1% מהרבעון הקודם. בשנה כולה, כצפוי, נרשמה ירידה בהכנסות בשיעור של 5.4%, והן הסתכמו בכ-1.2 מיליארד דולר. בחברה מסבירים זאת בירידה בסך 111 מיליון דולר במכירות שאינן אורגניות (בעיקר ירידה בהכנסות מהחוזה המחודש עם פנסוניק, כפי שטאואר עדכנה במהלך 2019), לצד צמיחה במכירות האורגניות בסך 41 מיליון דולר. ההכנסות האורגניות - הכנסות החברה בנטרול פנסוניק ומפעל מקסים בסן אנטוניו - צמחו ב-2019 ב-5%.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני ירד גם הוא, ב-45.6% לעומת הרבעון המקביל, והגיע ל-20.7 מיליון דולר, שהם 19 סנט למניה. בשנה כולה הרווח התכווץ ב-33.6% ל-90 מיליון דולר, שהם 85 סנט למניה. הירידה ברווח היא על רקע הירידה בהכנסות הלא-אורגניות של טאואר.

ה-EBITDA, רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות, הגיע ברבעון ל-74.6 מיליון דולר לעומת 92.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, וברמה השנתית הוא הסתכם ב-299 מיליון דולר, ירידה של 17.3%. 

תוצאות טאואר ב-2019
 תוצאות טאואר ב-2019

דוחות טאואר מגיעים זמן קצר לאחר שאפל הזהירה שלא תעמוד בתחזית ההכנסות הרבעונית שלה בשל השפעות וירוס הקורונה על הפעילות בסין. איך משפיעה הקורונה על טאואר? "זה משפיע על חלק מהפעילות", אומר המנכ"ל ראסל אלוואנגר. "עצרנו נסיעות למדינות באסיה, ועצרנו גם הרבה מהנסיעות הבינלאומיות, למעט במקרים קריטיים. אנחנו מתקשרים בעיקר בשיחות וידאו, וזה נוח מול מדינות דוברות אנגלית, אבל מול מדינות אחרות יותר קל לתקשר פנים אל פנים. בהקשר של ההכנסות, אנחנו רואים פגיעה של מיליוני דולרים בודדים, פחות מ-5 מיליון דולר, וזה מגולם בתחזית. עם זאת, לא ראינו השפעה משמעותית על שרשרת האספקה שלנו. נכון שהקורונה הוא וירוס שהתפשט במהירות ואף אחד לא יכול לחזות מה יקרה, אם הדברים יימשכו ייתכן שנראה עוד השפעות בהמשך".

ברבעון הראשון של 2020, טאואר צופה הכנסות של סביב 300 מיליון דולר, עם טווח של 5% כלפי מעלה או מטה (תחזית האנליסטים היא ל-301 מיליון דולר). ברמה השנתית, החברה מצפה לחזור לצמיחה בהכנסות, כשלדברי אלוואנגר, המחצית השנייה של השנה תהיה חזקה משמעותית מהמחצית השנייה של 2019, והחברה תציג שיעורי צמיחה דו-ספרתיים נמוכים בהכנסות האורגניות שלה.

טאואר ייצרה במהלך השנה תזרים חופשי של 119 מיליון דולר ובסוף השנה היו לה בקופה 747 מיליון דולר. בטאואר מדברים כבר זמן רב על ביצוע רכישות לצורך הרחבת קיבולת הייצור, וגם היום חוזרים על כך. לדברי אלוואנגר וסמנכ"ל הכספים אורן שירזי, החברה עובדת על כך באופן אינטנסיבי ומתקדם, אך בשלב זה עוד אין עסקה חתומה.

"מה שהיה משמח מאוד ב-2019 זה שלמרות הסוגיות הגיאופוליטיות, בעיקר מלחמת הסחר וההשלכות שלה, ולמרות ירידה שנרשמה בשלושה שוקי-מפתח שלנו - הייתה לנו צמיחה אורגנית של 5%", אומר אלוואנגר. לדוגמה לדבריו, שוק ה-SiGe הושפע בעיקר מתחום הדאטה-סנטר וירד במחצית השנייה ב-25% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. הירידה בשוקי-המפתח הגיעה במקביל לשווקים אחרים שצמחו יפה מאוד, כהגדרתו. "מה שאנחנו רואים עכשיו מאוד מרגש - בתוספת לפעילויות שצמחו ב-2019 וימשיכו לצמוח, אנחנו רואים סימני התאוששות בדאטה סנטר ושוק בריא יותר, וכן סימני התאוששות בשווקים האחרים שירדו. לא איבדנו נתחי שוק, וכעת כשהשוק מתאושש, הטרנדים חיוביים מאוד עבורנו. גם הטמעת הדור החמישי בסלולר הוא עניין משמעותי. טאואר נמצאת היום בנקודה מאוד מרגשת. נכון, יש אי-ודאות בגלל הקורונה, אבל לאור המגמות האלה, אנחנו אופטימיים מאוד".

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 2.6 מיליארד דולר.