אינטרקיור מגדילה כושר ייצור: תקצור צמחים ראשונים במסגרת הסכם עם חוות קנאביס במחוז חיפה

מאינטרקיור נמסר כי החווה כבר קיבלה אישור לגידול קנאביס מיחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: איל יצהר
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: איל יצהר

חברת הקנאביס קנדוק, הנמצאת בבעלות מלאה של חברת אינטרקיור  הבורסאית, הודיעה היום (ד') כי בקרוב תבצע קציר מסחרי ראשון לצמחים שגידלה בחווה במחוז חיפה. 

מאינטרקיור נמסר כי החווה כבר קיבלה אישור לגידול קנאביס מיחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות. בין החברות נחתם שיתוף פעולה אסטרטגי במסגרתו אנשי קנדוק יגדלו בחווה את זני הקנאביס של קנדוק, בשיטות הגידול של קנדוק. הצמחים יגיעו לחווה כשתילים מקנדוק, והיא תהיה אחראית על המשך גידולם, תחת ייעוץ מקצועי של צוות קנדוק. לאחר מכם התוצרת הסופית תימכר לקנדוק במחיר שהוסכם מראש. ההתקשרות היא ל-8 מחזורי גידול על שטח של 2 דונם.

קנדוק מגדלת קנאביס במתקן משלה והחלה לאחרונה לייבא לישראל סדרת מוצרים נוספת במסגרת הסכם עם חברת טילריי הקנדית. העסקה עם טילריי היא עסקת יבוא הקנאביס המסחרית הראשונה בישראל. קנדוק הייתה אחת משמונה חלוצות הקנאביס בישראל ופועלת בשוק הישראלי מזה כעשור. ההסכם עם טילריי וכעת ההסכם הנוכחי יגדילו את כושר הייצור של החברה ויעזרו להתגבר על המחסור בתפרחת קנאביס שנוצר בישראל בחצי השנה האחרונה.

אינטרקיור, המנוהלת על ידי היו"ר אהוד ברק והמנכ"ל אלכס רבינוביץ', יחד עם מנכ"ל החברה הבת קנדוק אלון גרנות, נסחרת היום לפי שווי של 405 מיליון שקל. החברה ביקשה להנפיק את קנדוק בנאסד"ק, אולם הסנטימנט השלילי בתחום הקנאביס כולו (שגרר גם ירידה של 67% במחיר מניית החברה מהשיא בפברואר האחרון) הוביל בינתיים לדחיית תוכנית זו.

במחצית הראשונה של השנה רשמה קנדוק הכנסות של 5.1 מיליון שקל, גידול של 67% לעומת התקופה המקבילה, למרות העובדה שתקופת הדיווח כללה את החודשים המורכבים של מעבר מאסדרת הקנאביס הישנה לחדשה. קנדוק נהנתה מגידול בהכנסות לאחר שהועברו אליה מטופלים בעקבות הקפאת רוב פעילות חברת תיקון עולם .

אינטרקיור, החברה האם שהדיווח הוא על שמה, רשמה רווח גולמי של 2.1 מיליון שקל, בעוד שהרווח התפעולי הגיע ל-27 מיליון שקל מסיבות חשבונאיות שנובעות מרכישת מלוא הבעלות על קנדוק, וכן עלייה בשווי חברה בת נוספת - ריג'נרה, אשר עדיין אינה רושמת הכנסות.

לצד השפעות חשבונאיות אלה, הוצאות השיווק והכלליות עמדו על 6.4 מיליון שקל, כך שבפועל נוצר למעשה הפסד תפעולי. תזרים המזומנים ששימש לפעילות שוטפת עמד על 3.6 מיליון שקל. אינטרקיור פרסמה הערכה לפיה קנדוק תעבור ברבעונים הקרובים לתזרים מזומנים חיובי.

נכון למועד הדו"ח לאינטרקיור היו 51 מיליון שקל בקופת המזומנים, בעיקר בעקבות גיוס פרטי בהובלת המיליארדר גארי פיגל שבוצע בתחילת השנה.

החברה התקשרה עם חברה בדנמרק וחברה בקנדה, לייצור קנאביס על בסיס הידע של קנדוק, וזאת נוסף על הסכם הפצה בגרמניה.