"בית המשפט העליון בארצות-הברית יותר פוליטי משלנו"

חודשים ספורים לפני שהאמריקאים ילכו לקלפיות תיפתח עונת הדיונים בביהמ"ש העליון האמריקאי, כשהשופטים ידונו בדוחות המס האישיים של טראמפ, במימון החומה עם מקסיקו ובגישה להפלות • האם הפוליטיקה במערכת המשפט האמריקאית תעמוד במרכז מערכת הבחירות? • האזינו

בית המשפט העליון האמריקאי / צילום: ג'ושוואה רוברטס, רויטרס
בית המשפט העליון האמריקאי / צילום: ג'ושוואה רוברטס, רויטרס

"בית המשפט העליון האמריקאי יותר פוליטי מבית המשפט שלנו" - כך אומר ד"ר אודי זומר מאוניברסיטת תל-אביב בפודקאסט "המדריך לטראמפיסט".

לקראת פתיחת עונת הדיונים בבית המשפט העליון האמריקאי, שופטי העליון בוושינגטון אישרו לדיון מספר תיקים טעונים במיוחד. חודשים ספורים לפני שהאמריקאים ילכו לקלפיות, תשעת שופטי העליון צפויים לדון בחשיפת דוחות המס האישיים של הנשיא דונלד טראמפ, במימון החומה בגבול עם מקסיקו, וגם לשוב ולעסוק בסוגיות הנפיצות של אמצעי מניעה וזכויות נשים לבצע הפלות. אולי יותר מתמיד, בית המשפט העליון עתיד לעמוד במרכז מערכת הבחירות באמריקה.

ד"ר אודי זומר, ראש המרכז לחקר ארה״ב באוניברסיטת ת״א / צילום: טל שניידר, גלובס
 ד"ר אודי זומר, ראש המרכז לחקר ארה״ב באוניברסיטת ת״א / צילום: טל שניידר, גלובס

ד"ר זומר הוא ראש המרכז לחקר ארה"ב באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף תוכנית פולברייט ומומחה למפגש בין מערכת המשפט לפוליטיקה האמריקאית. בראיון מרתק ל"מדריך לטראמפיסט", זומר מתאר את המהפכה השקטה של טראמפ במינוי שופטים, מסביר איך יוכל הנשיא הבא לקבוע את אופיו של בית המשפט העליון לשנים ארוכות, ומזכיר כי בית המשפט העליון לא נמנע מלטבול ידיו בסוגיות פוליטיות. בשנת 2000 שופטי העליון הכריעו את הבחירות במדינת פלורידה ולמעשה מינו את ג'ורג' בוש לנשיא.

עוד בפודקאסט: על הלחץ במפלגה הדמוקרטית מפני ברני סנדרס והתיוג העצמי שלו כסוציאליסט, האם מייקל בלומברג יצליח לקנות את המועמדות לנשיאות, וגם: עם מי התחתן היועץ היהודי הבכיר של טראמפ, ומה אמר שדרן הרדיו הימני על פיט בוטיג'ג'.

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט
עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט, ספוטיפיי או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם