גם הקורונה לא עוצרת בעדה: טסלה משלימה מהלך עליות מתמשך של יותר מ-120% רק השנה

המלצה של גוף המחקר פייפר סנדלר מספק עוד דלק למניית יצרנית הרכבים החשמלית שנושקת לשיא כל הזמנים • האם מדובר בבועה?

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Aly Song, רויטרס
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Aly Song, רויטרס

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה , החברה בניהולו של אלון מאסק, ממשיכה בדרכה צפונה. טסלה זינקה בכ-6.8% במהלך המסחר הערב (ד') בוול סטריט, ובכך השלימה מהלך עליות של יותר מ-100% מתחילת השנה, וזינוק של יותר מ-80% רק בשבוע האחרון.

מהלך העליות החד שעבר להילוך גבוה עם השקת המפעל בסין, מיוחס, בין היתר, לסגירת פוזיציות שורט (כנגד המניה), ולפי נתוני FactSet, רק שישה אנליסטים מבין 31 המסקרים את המניה עדיין מחזיקים בהמלצת 'קנייה' לאחר גל העליות המתמשך. למרות הקושי לייצר תזרים חיובי, מהלך העליות במניה לא פחות ממדהים.

המשך העליות יכול להפתיע נוכח החשיפה של החברה לשוק הסיני, ובמיוחד לאחר שטסלה בעצמה הזהירה בשבוע שעבר כי התפרצות נגיף הקורונה עשוי לפגוע בה. במסמכים שהוגשו לרשות הערך האמריקאית (SEC), טסלה ציינה לראשונה "מגיפות" כסיכון אפשרי, והוסיפה כי נגיף הקורונה עשוי לגרום ל"הוצאות כספיות או עיכובים בשל גורם שאינו בשליטתנו". עם זאת, השוק פועל לפי ציפיות המשקיעים, ובעוד נגיף הקורונה פוסח על שוק ההון לעת עתה, המשקיעים נושאים עיניהם לעוד המלצה חיובית למניה שפורסמה בשעות האחרונות.

הטריגר שדוחף הערב את טסלה קרוב לשיא כל הזמנים מיוחס להמלצה של גוף המחקר פייפר סנדלר, שציין בנייר למשקיעים כי הכיוון של טסלה לאזורים חדשים של אנרגיה נקייה תביא את המניה לגבהים חדשים. עם זאת, מחיר היעד שסיפק גוף המחקר, של 928 דולרים למניה, כבר נמצא מאחוריה של טסלה שנגעה הערב במהלך המסחר ב-944 דולרים למניה, כך שההנחות של פייפר סנדלר כבר מגולמות במחיר המניה. גו, המחקר העלה את מחיר היעד לטסלה ב-199 דולר.

יש שיגידו כי ציפיות השוק שהביאו את טסלה עד הלום די מופרזות. אם נשווה את מסירות הרכבים של טסלה לענקיות הרכב האמריקאיות, כמו ג'נרל מוטורס ופורד - אותן טסה עקפה טסלה גם יחד מבחינת שווי חברה - אפשר לחשוב כי מדובר בבועה. אך אם לפני חמש שנים טסלה 'חגגה' 50 אלף מסירות רכבים, אז כבר בסוף ינואר האחרון החברה סיפקה במעמד הדוחות יעד מסירות רכבים שאפתני של מעל 500,000 רכבים בשנת 2020, מה שהאיץ את מהלך העליות של טסלה מעבר לשווי שוק של 100 מיליארד דולר, ומסמן קצב צמיחה מטאורי, כמו הזינוק במניה, בהתעלם מקצב שריפת המזומנים של החברה.

מסירות רכב של טסלה
 מסירות רכב של טסלה