חברת המחקר והפיתוח המקומית שתשתמש בקנאביס לשיפור פוריות הגבר

המטרה היא לפתח משפחה של חומרים הפועלים על רצפטורים קנבינואידים בגוף כדי לשפר את תפקוד הזרע

אורנה דריזין, בעלת השליטה בנקסטייג' / צילום: איל יצהר
אורנה דריזין, בעלת השליטה בנקסטייג' / צילום: איל יצהר

חברת המחקר והפיתוח בתחום הקנאביס נקסטייג', אשר נמצאת במו"מ להתמזג לתוך חברת מיקרומדיק הבורסאית, הודיעה על הקמה של חברה לשימוש בקנאביס בתחום פוריות הגבר.

בעקבות ההודעה עולה מניית מיקרומדיק  4% והחברה נסחרת לפי שווי של 17.6 מיליון שקל.

שיתוף הפעולה נחתם מול חברת Fertiport של ד"ר רונן שמש וליאור ויין. המטרה היא לפתח משפחה של חומרים הפועלים על רצפטורים קנבינואידים בגוף כדי לשפר את תפקוד הזרע. ויין הוא יזם ביוטק אשר הוזכר לאחרונה בתקשורת כמי שטען שהקים יחד עם פנינה רוזנבלום את מיזם הקנאביס לקוסמטיקה PRC המועמד להנפקה בבורסה בתל אביב, אך נושל ממנו על ידי רוזנבלום. ויין היה מעורב בכמה סטארט אפים בתחום הביומד שאינם קשורים בקנאביס. כמו כן ייסד את חברת הקנאביס הוליווד מדיקל, שהייתה אמורה להתמזג עם חברת אופקטרא נדל"ן, אך בסופו של דבר המיזוג לא יצא לפועל.

במסגרת ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק שווה בשווה על ידי שני הצדדים. נקסטייג' תספק את הידע שלה בתחום פיתוח התרופות ואת המתקנים והמעבדות הדרושים כדי לפתח ולבדוק את המוצר - כולל הרישיון לחקור קנאביס בתוך מתחם חברת נקסטייג'. בתמורה לשירותי הפיתוח, תהיה נקסטייג' זכאית לתשלום. שני הצדדים יממנו את הפעילות באופן שווה, כאשר לנקסטייג' אפשרות לבצע השקעה נוספת לפי שווי של 5 מיליון דולר לחברה או במחיר מתואם לשווי החברה בגיוס למצד ג', אם יהיה כזה. שמש ישמש כמנכ"ל החברה ויו"ר משותף עם אורנה דריזין.

נקסטייג', מנוהלת על ידי אברהם דריזין, הוקמה על ידי חברת פיתוח התרופות המצליחה נקסטאר המנוהלת על ידי אורנה דריזין, היא חברה לפיתוח תרופות ומוצרים אחרים מבוססי קנאביס לשוק הרפואי.

לאחרונה חתמה נקסטייג' על שני הסכמי השקעה בשווי משותף של 650 אלף דולר, כאשר הכסף יכנס לחברה במידה והמיזוג עם מיקרומדיק יצא לפועל, במחיר המגלם הנחה של 25% על שווי חברה של 53.4 מיליון דולר לנקסטייג' (כלומר לפני שווי של 40 מיליון דולר לנקסטייג').

החברה פועלת במספר מודלים עסקיים. היא מפתחת מוצרים בתוך וחממה, ובהם: שיטה להולכה ממוקדת יותר של קנבינואידים למוח, לשם טיפול במחלות של המוח ומערכת העצבים; טיפול בכוויות בדרגה ראשונה ושניה וכן המוצר הנוכחי בתחום פוריות הגבר. מודל עסקי נוסף הוא מתן שירותי פיתוח בתשלום (של מניות או של מזומן) עבור חברות אחרות. בנוסף החברה מנהלת מו"מ עם חברת משקאות ומזון גדולה של פיתוח משותף של פורמולציות למוצרי קנאביס לשילוב במזון, וכן פועלת להקמה של מעבדה לפיתוח פורמולציות של קנאביס עבור שוק הקוסמטיקה והטיפוח. יש לציין כי אמנם אסורה בישראל מכירת מוצרי קוסמטיקה או מזון המכילים רכיבים מן הקנאביס, אך הדבר אינו מגביל את החברה, שאינה מתכננת לייצר או לשווק מוצרי קנאביס בתחומים אלה, אלא רק להיות שותפה של חברות אחרות בפיתוח תרכובות הקנאביס הטובות ביותר בתחומים אלה, לשיווק בחו"ל, ועל כך אין היום הגבלה חוקית.

נקסטייג' כן פועלת בתחום עיבוד הקנאביס, והקימה מפעל קנאביס מאושר GMP , הכולל מתקן יצור ליצור קנאביס ורכיבי קנאביס לניסויים קליניים (ברמת ניקיון המאפשרת גם יצור מוצרים להזרקה) וכן מפעל עיבוד קנאביס לייצור מסחרי, שהוא היום קטן אך הכוונה היא להגדילו.