האם הסכסוך בין ועד חדשות 13 להנהלת הערוץ בדרך להסלמה?

ועד עובדי חדשות 13 הודיע כי כניסת של נציגי רשת למו"מ הביאה להגדלת הפערים בין הצדדים • עוד מסר הוועד כי אם לא תהיה התקדמות בשיחות, הוא יורה כבר ביום שני הקרוב על נקיטת צעדים ארגוניים

האם הסכסוך בין ועד חדשות 13 להנהלת הערוץ בדרך להסלמה? במייל שנשלח היום (ו') לעובדים, מודיע ועד עובדי חדשות 13 כי הכניסה של נציגי רשת (החברה-האם של חדשות 13) לדיוני המשא-ומתן הביאה להגדלת הפערים בין הצדדים בסוגיות מסוימות, ואם לא תהיה התקדמות בשיחות, הוועד יורה כבר ביום שני הקרוב על נקיטת צעדים ארגוניים.

נזכיר כי בשבועות האחרונים התנהל משא-ומתן בין הנהלת חברת חדשות 13 לבין ועד העובדים. רק השבוע, לאחר שהוכרז סכסוך עבודה, נכנסה למשא-ומתן גם סמנכ"לית משאבי האנוש של רשת - החברה-האם של חברת החדשות.

באותה עת הפערים בין חברת החדשות להנהלת החברה היו קטנים יחסית, אך נציגת רשת בחרה לבחון את ההסכמות מחדש ולעצור את ההסכם שכבר כמעט גובש.

המגעים בין הוועד להנהלת רשת נמשכו עד סמוך לכניסת השבת. "בחלק מהסוגיות ההנהלה הלכה לקראתנו, אולם בחלק אחר דווקא ישנן נסיגות והפערים גדלו", דיווח הוועד והוסיף: "ביום ראשון תתקיים עוד ישיבת משא-ומתן שבה נעשה כל מאמץ כדי כדי להגיע להסכם, אולם אם הנהלת רשת תישאר בעמדתה, לא יהיה מנוס מכך שכבר ביום שני נורה על נקיטת צעדים ארגוניים, שמשמעותם הפסקת שיתוף-הפעולה עם המעבר ואי-הגעה לטסטים והדרכות בנווה אילן.

"בשלב זה העבודה בגבעתיים ו/או בשטח, צילומי חוץ וכדומה תתבצע כרגיל, וכמובן שלא תהיה שום פגיעה במסך".

נזכיר כי לפני מספר ימים ועל רקע המעבר הצפוי לאולפנים החדשים בבר אילן, הכריז ועד חדשות 13 על סכסוך עבודה, זאת כדי שבעת המעבר עצמו יהיה באפשרותם לנקוט צעדים ארגוניים.

העובדים טוענים כי למעבר יש השלכות מרחיקות לכת על תנאי העבודה שלהם - ולו רק מעצם העובדה שיהיה עליהם לצאת מתל-אביב, ולכן הם דורשים לאפשר הסכמי פרישה בתנאים מיטיבים למי שיבחר לפרוש בשל הצורך לבלות שעתיים ביום על הכביש, תשלום עבור הזמן של הנסיעה, תנאים הקשורים לשהייה באולפנים כמו למשל סבסוד ארוחות ועוד.

בשבועות האחרונים התנהלו שיחות עם הנהלת חדשות 13, ולחלק מהסוגיות נמצא פתרון. בין היתר הוחלט על הסעות קבועות לאולפן; אולם בסוגיות אחרות כמו תנאי פרישה או התחייבות להימנעות מפיטורים לפרק זמן מסוים, נותרו הפערים בעינם.