המלך עירום: בגיר צפויה לתבוע משקיע סיני שאמור היה לרכוש את השליטה בחברה

מניית יצרנית החליפות צנחה בלונדון ביום שישי ב-12.5%, למחיר המשקף לבגיר שווי של כ-7 מיליון שקל בלבד

חליפות
חליפות

יותר משנתיים חלפו מאז שנחתמה העסקה למכירת השליטה בחברת האופנה בגיר, ודחיות רבות שעליהן הוסכם במהלך התקופה לא הובילו להשלמת העסקה. ביום שישי דיווחה בגיר לבורסה בלונדון כי החליטה לנקוט הליכים משפטיים נגד החברה הסינית Shandong Ruyi, שהייתה אמורה להשתלט עליה, וזאת בשל הפרת חוזה.

החברה הסינית הייתה אמורה לרכוש 53.7% ממניות בגיר תמורת כ-16.5 מיליון דולר, לפי מחיר של 3.5 פני למניית בגיר (כמעט פי שבעה מהמחיר הנוכחי), ועד יוני שעבר העבירה רק 3.3 מיליון דולר מהסכום. למרות זאת, בגיר הודיעה אז על ארכה להשלמת העסקה עד סוף מרץ 2020.

עם זאת, לפי הדיווח החדש של בגיר, הדבר היה מותנה בכך שהחברה הסינית תספק לבגיר ללא תמורה ציוד לייצור חליפות, בשווי מוערך של כ-1.3 מיליון דולר, לשימוש באתר הייצור של בגיר באתיופיה. הציוד היה אמור להתקבל עד סוף ספטמבר 2019, אך לא התקבל עד היום. "כישלון זה של Shandong Ruyi מהווה הפרה משמעותית של תנאי החוזה", כתבה בגיר בדיווח.

בגיר עוסקת בעיצוב, בייצור ובשיווק של חליפות מחויטות, והיא מזוהה עם המשקיע צביקה בארינבוים. בדיווח של החברה מסר מיכה רונן, מנכ"ל בגיר, כי "מאכזב להודיע על החלטתנו לנקוט הליכים משפטיים נגד קבוצת Shandong Ruyi, אך לא נותרו לנו אלטרנטיבות. עם זאת, המשמעות היא שהמיקוד התפעולי שלנו יהיה אך ורק על בגיר ועל ייצור מוצרי אופנה חדשניים, מודרניים ומעוצבים עבור קמעונאי העולם".

במקביל עדכנה בגיר כי תנאי השוק עדיין מאתגרים מבחינתה, אך לדבריה היא המשיכה לייצר צמיחה במכירות בשנת 2019, והן עלו ב-9% ל-59.4 מיליון דולר. החברה ציינה שהיא מצפה לרשום בדוחות השנתיים EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) חיובי, לעומת EBITDA שלילי בסך 1 מיליון דולר ב-2018, וזאת בזכות להפחתת עלויות תפעוליות. מניית בגיר  ירדה בלונדון ביום שישי ב-12.5% למחיר של 0.53 פני, שמשקף לחברה שווי של 1.6 מיליון פאונד - כ-7.2 מיליון שקל.