ההתחדשות העירונית מגיעה לכפר יונה: 850 יח"ד במקום 270

הוועדה המחוזית מרכז אישרה את תוכנית הפינוי-בינוי הראשונה ביישוב שנמצאת במתחם שדרות בגין • תמהיל הדירות טרם נקבע

מתחם 'שדרות בגין', כפר יונה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים
מתחם 'שדרות בגין', כפר יונה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה את תוכניתן של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית כפר יונה, להתחדשות עירונית ביישוב. מדובר בתוכנית שמתייחסת למתחם 'שדרות בגין', שגודלו כ-70 דונם, שממוקם בכניסה לכפר יונה. השטח תחום מצפון בדרך העצמאות ומדרום ברחובות עולי הגרדום ומשה שרת.

במתחם 17 מבנים ישנים, בהם 270 דירות קיימות. לאחר הוצאת התוכנית לפועל ייבנו במתחם מבנים בני 20-9 קומות, ובהם 850 דירות בסך הכל. תמהיל הדירות ייקבע בעתיד. בנוסף נמסר ל"גלובס" כי כחלק מהתוכנית ייעשה שימוש במנגנון של קרקע משלימה מתוך קרקעות שבמועצה.

התוכנית, שהוכנה ע"י משרד בר לוי דיין אדריכלים, מגדירה מתווה מפורט להתחדשות עירונית, שמה דגש על המערך התחבורתי, מוסדות הציבור, תשתיות המים והביוב ועוד. העיקרון התכנוני שהנחה את התוכנית הוא יצירת ציר ראשי עירוני בשכונה, המאפשר חיבור למוקדי העיר תוך ריכוז הבנייה הגבוהה בצומת הראשית, ובנייה נמוכה יותר בשאר האזורים.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה כי "התחדשות עירונית צריכה להיות יעד לאומי מהמעלה הראשונה בתחום הדיור. זה אחד הכלים המרכזיים שלנו בהובלת שינויים לא רק בהיבט הפיזי אלא גם בהיבט החברתי של השכונות, ולצמצום פערים בין השכונות החדשות לשכונות הוותיקות בעיר. פרויקט ההתחדשות בכפר יונה חשוב הן להוספת 580 דירות באזור מבוקש עם היצע קרקע מוגבל והן בהיבטי שיפור חזות פני המרקם הוותיק בעיר".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "ההתחדשות העירונית הנחוצה כל-כך בכפר יונה עוברת שלב חשוב נוסף, ואנו נרגשים מאוד; הן משום יצירת סביבת מגורים בטוחה יותר עבור התושבים, והן משום מתן האפשרות לבניית יחידות דיור חדשות בעיר ששטחיה מוגבלים. התכנית תיעזר בקרקע משלימה לשם כך - דבר אותו אנו פועלים להרחיב יותר ויותר ברחבי המדינה".

ראש עיריית כפר יונה שושי כחלון כידור מסרה כי "לאחר שנים ארוכות של דיונים תכנוניים ותהליכים סטטוטוריים אושרה היום להפקדה תוכנית התחדשות עירונית לכפר יונה. מדובר בבשורה של ממש לדיירים שמחכים שנים לאישור המהלך והוצאתו לפועל. שיפור איכות החיים של תושבי העיר, בניה ובוניה, הוא חובתנו הציבורית.

"בחרנו לקדם את התוכנית במתווה המהיר ביותר כדי שהתושבים שלנו יזכו כמה שיותר מהר להתגורר בדירות ראויות, במרחב ציבורי נעים, מיטבי ובטוח".