מיקי מאוס בהלם: מנכ"ל דיסני בוב איגר פורש אחרי 14 שנה

איגר יישאר כיו"ר ביצועי בחברה ויפקח על היוזמות של דיסני עד סוף השנה הבאה, אז החוזה שלו יפקע • מחליפו בתפקיד הוא בוב צ'אפק שניהל בשנים האחרונות את חטיבת הפארקים ואזורי הנופש של דיסני

מנכ"ל דיסני הפורש בוב איגר ומיקי מאוס / צילום: דייוויד רורק, רויטרס
מנכ"ל דיסני הפורש בוב איגר ומיקי מאוס / צילום: דייוויד רורק, רויטרס

בוב איגר פרש מכהונת מנכ"ל דיסני, אם כי הוא יישאר בעל השפעה גדולה בחברה שאותה הוא הרחיב לחברת הבידור הגדולה והחזקה ביותר בהוליווד במהלך יותר מ־14 שנות כהונתו.

דיסני מינתה אתמול (ג') את מנהל חטיבת הפארקים ואזורי הנופש, בוב צ'אפק, למנכ"ל כבר מהיום. איגר יישאר כיו"ר ביצועי, שיפקח על היוזמות היצירתיות של החברה עד סוף 2021, כשהחוזה שלו יפקע. צ'אפק יהיה כפוף ישירות לאיגר בן ה-69 ולמועצת המנהלים של דיסני, לפי גרסה מעודכנת של חוזהו שפורסמה אתמול.

"החברה גדלה והפכה למורכבת יותר", אמר איגר בשיחה עם אנליסטים. "אני צריך להשקיע כמה שיותר זמן בצד היצירתי של העסקים שלנו".

ניסיונו של צ'אפק בניהול חטיבות מפתח של דיסני בקריירה שלו בחברה שנמשכת כבר כמעט 30 שנה, הקנה לו יתרון על פני מועמדים אחרים לרשת את איגר, אומרים מנהלים בהווה ובעבר בחברה. הוא גבר בין היתר על קווין מאייר, שמנהל את שירותי הסטרימינג של דיסני.

איגר אומנם הודיע כבר בשנה שעברה על כוונתו לפרוש ב-2021, אך ההודעה אתמול אחר-הצהריים הפתיעה גורמים בחברה, לפי כמה בכירים בה. לא היו שמועות פנימיות ב"ממלכת הקסמים" על הסכמה של מועצת המנהלים על יורש לאיגר. "אף אחד לא ידע שזה מגיע", אמר אחד המנהלים.

שינה את פני החברה

איגר החל להשאיר את חותמו על דיסני זמן קצר אחרי שקיבל אותה לידיו ב-2005. הוא הוביל את רכישת אולפני פיקסאר כעבור כמה חודשים, רכישה ראשונה בהיקף מיליארד דולר ששינתה את פני החברה. בהמשך באו העסקאות עם מארוול ולוקאס פילם (שאחראים על זיכיון "מלחמת הכוכבים"), שנתנו לדיסני שלושה מהמותגים הידועים ביותר בעסקי הבידור.

ב-2018-2019 הוביל איגר את העסקה הגדולה מכולן, הרכישה ב-71.3 מיליארד דולר של אולפני FOX, כולל אולפן הסרטים והטלוויזיה. העסקה הזו הייתה חלק מהניעור הסופי של דיסני שאיגר ביצע, שהעביר אותה להפצת בידור ישירות לצרכנים מקוונים והתמודדות עם חברות כמו נטפליקס, במקום מכירת תוכניות וסרטים לשירותי סטרימינג.

העסקה עם FOX העניקה לדיסני הרבה יותר תכנים להזרמה ואת השליטה בחברת שירות הווידאו למנויים Hulu, שמיועדת למבוגרים. בשנה האחרונה איגר ניהל גם את השקת ESPN+ לשידורי ספורט ואת השקת Disney+, שירות הסטרימינג שרבים בהוליווד רואים כיריב הגדול ביותר של נטפליקס.

אחת היוזמות הגדולות האחרות של איגר הייתה ההתרחבות בסין, כולל פתיחת פארק דיסני בשנחאי בשותפות עם ממשלת סין.