צ'ק פוינט | פיצ'ר

ראש קבוצה במו"פ בצ'ק פוינט: "באף מסגרת לא ראיתי נשים גרועות"

אירינה שלם, בת 38, ראש קבוצה במחקר ופיתוח בצ'ק פוינט • הערכת שכר: 39-34 אלף שקל

אירינה שלם, ראש קבוצה במו"פ בצ'ק פוינט / צילום: גוני אלכסנדרוני
אירינה שלם, ראש קבוצה במו"פ בצ'ק פוינט / צילום: גוני אלכסנדרוני

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"חזרתי בשמונה וחצי בערב הביתה, ואני יוצאת עכשיו עם הכלבה. בדרך-כלל אני חוזרת יותר מוקדם, לפני שבע, כדי להשכיב את הילדים, ופעם בשבוע אני מוציאה אותם מהגן. בצ'ק פוינט, שמייצרת מוצרים שמגנים מפני נוזקות והתקפות סייבר, אני דואגת לכך שהמוצרים יענו לצרכים של עולם הסייבר המשתנה בצורה מטורפת. לשם כך אני עובדת מול אנשי המחקר, וכן מול אנשי המוצר. זה הרבה קריאה, מעבר על בלוגים, פרסומים, שיחות בתעשייה ועוד".

כמה זמן את עובדת בצ'ק פוינט ומה עשית קודם?

"כמעט עשר שנים. קודם לכן למדתי הנדסת מחשבים בבר-אילן. אחרי שסיימתי את התואר נשארתי בתור עוזרת הוראה באוניברסיטה. אז הכרתי את מי שיהיה בעלי, התחתנו, ונולדה בתנו הראשונה. בהתחלה נשארתי כמה שנים בבית עם הילדה, עד שהחלטתי לצאת לשוק העבודה. שלחתי קורות חיים ואחרי חצי שעה כבר קיבלתי פנייה מצ'ק פוינט. נכון, אני הרבה זמן פה, אבל מצד שני החלפתי תפקיד בתוך החברה כל שנתיים".

איך הגעת לעולם ההייטק?

"נולדתי בעיירה קטנה בצפון רוסיה. בכיתה ו' עברתי לבית ספר למחוננים ובכיתה י' למדתי במגמה ריאלית. מאז האהבה שלי לתחום רק התפתחה. לישראל עליתי בגיל 16. בהמשך למדתי מחשבים, מתמטיקה ופיזיקה ברמה של 5 יחידות. אחד הדברים שאני עושה היום הוא להרצות על החיים שלי לבנות צעירות, בה המסר הוא לא לפחד מכישלון".

היו מקרים בחיים שבהם נכשלת?

"זה לא שלא נכשלתי, אבל בכל פעם ראיתי בכך הזדמנות למידה בדרך להצלחה. תראי, תמיד ראיתי יחס מטורף בין כמות הבנים והבנות. באף מסגרת לא יצא לי לפגוש בנות גרועות. אצל הבנים תמיד ראיתי גם בינוניים. אני חושבת שהסיבה לכך היא שרק הבנות שמשוכנעות שהן יצליחו פונות למסלול כזה. חבל, החברה יכלה להרוויח עוד בחורות מוצלחות ובמקצועות מעניינים יותר".

יש לך גם תחביבים מחוץ לעבודה?

"אם יש משהו שמתקלקל בבית, למשל חשמל, זו אני שמתקנת. הרי למדתי אלקטרוניקה גם בצבא וגם בהמשך ואני אוהבת את זה. נולדתי למשפחה שבה רק נשים הפעילו את הבית: סבתא שלי גידלה את אמא שלי לבד, אמא שלי גידלה אותי לבד - אז תמיד היה ברור לי שהנשים הן אלה שעושות את הכול. אף פעם לא אמרו לי - 'צריך לחכות לגבר שיסדר את זה. תחביב נוסף הוא אפייה בבצק סוכר'".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?

"מקווה שאתקדם במסלול הטכנולוגי ואקבל תפקיד משמעותי בעולם הסייבר".