חברת Anchora Medical השלימה גיוס של 4.5 מיליון דולר בהובלת HOYA היפנית

החברה פיתחה מכשיר לתפירה של רקמות רכות במהלך ניתוחים זעיר פולשניים • HOYA נסחרת בבורסה של טוקיו ושל ניו יורק לפי שווי של 34 מיליארד דולר

ד"ר שמעון אקהויז / צילום: איל יצהר
ד"ר שמעון אקהויז / צילום: איל יצהר

חברת המכשור הרפואי Medical Anchora, חברת פורטופליו של חממת אלון מדטק ונצ'רס בבעלות משקיע הביומד שמעון אקהויז, השלימה סבב גיוס בסך 4.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילה חברת HOYA היפנית, חברת מכשור רפואי הנסחרת בבורסה של טוקיו ושל ניו יורק לפי שווי של 34 מיליארד דולר. אליה הצטרפה קרן Tal Capital, המשקיעה בדרך כלל בנדל"ן לצד הייטק.

אנקורה פיתחה מכשיר חד פעמי המשמש לתפירה של רקמות רכות בניתוחים זעיר פולשניים - ניתוחים המבוצעים דרך חור קטן בגוף או דרך פתחי הגוף הטבעיים, במקום דרך פתיחה של חתך רחב בגוף. בניתוח זעיר פולשני הרופא המנתח מנווט את דרכו בגוף על פי תמונת הדמיה בזמן אמת או על פי תמונת וידאו המגיעה מן המכשיר עצמו. לכן יש צורך לפתח מכשירים מיוחדים, שניתן יהיה להחדיר דרך החורים הקטנים, ולתפעל בקלות כאשר קצה אחד של המכשיר בתוך הגוף וידי המנתח אוחזות בו מבחוץ, והוא רואה את המתרחש רק על המסך ולא ישירות.

המוצר של אנקורה משלב שתלים חכמים המושחלים על חוט כירוגי, ומאפשרים ליצור תפרים רצופם או בודדים באופן חצי אוטומטי.

יוני אפשטיין, מנכ"ל Anchora, מסר: "ההשקעה בהובלת HOYA מהווה גושפנקא משמעותית לטכנולוגיה שפתחנו, ותאפשר לנו להתקדם לשלב המסחור".

ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר Anchora, הוסיף: "השותפות עם HOYA היא עדות מצויינת לחדשנות ולחשיבות הפתרון שמציעה Anchora לקידום טכנולוגיות כירורגיות מודרניות. אנו בטוחים כי מעמדה של HOYA כמובילה עולמית בשוק הניתוחים הזעיר-פולשניים הבינלאומי, ימלא תפקיד משמעותי בהבאת הטכנולוגיה המלהיבה של Anchora למנתחים ולחולים ברחבי העולם."

אוגוסטין איי, HOYA’s Chief Legal and Corporate Operating Officerאמר: "ההשקעה שלנו ב Anchora משתלבת עם יעדיה של HOYA לשיתוף פעולה עם חברות חדשניות בתחום הטכנולוגיה של ניתוחים זעיר פולשניים, ומחזקת את חטיבת המכשור הרפואי שלנו.

"אנו נרגשים מההתקדמות והחדשנות שמביאה איתה Anchora בפיתוח מכשירי התפירה הלפרוסקופים שלה. טימותי גלמן, נשיא ומנכ"ל חטיבת Microline Surgical של HOYA, הצטרף לחברה כחבר דירקטוריון ואנחנו מצפים להמשך הצלחתה. בנוסף, אנו מקדמים בברכה את ההזדמנות להמשיך בפעילויות קרן ההשקעות שלנו בענף המכשור הרפואי המשגשג בישראל".