למרות הפרסומים כי מי שמרוויח מעוצר הנסיעות לחו"ל הם המלונות בישראל, מסתבר כי גם המלונות המקומיים סופגים הפסדים בשל התפשטות וירוס הקורונה.
רשת מלונות דן , שפועלת בעיקר בישראל (להוציא מלון אחד בהודו), דיווחה אמש (ג') לבורסה כי היא צופה ירידה ברווחיות התפעולית של החברה ברבעון הראשון לשנת 2020 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בגין ביטולי הזמנות קיימות ובגין ירידה מסוימת בהזמנות עתידיות, אותן מייחסת החברה לאירוע נגיף הקורונה והשלכותיו. החברה לא פרסמה הערכה כספית באשר לנזקים.
בתוך כך, רשתות המלונאות מצטרפות לחברות התעופה ולסוכני הנסיעות, והן מציעות ביטולים חינם למזמינים בשל עוצר הזמנות. רשתות המלונות אוליב ורימונים מציעות להזמין חופשות במלונות בישראל עם אפשרות ביטול חינם בטווח של עד 48 שעות לפני ההגעה, במהלך חודשי מרץ ואפריל, לא כולל חג הפסח.
הרשתות מנמקות כי המהלך נובע מחוסר הוודאות של הנופשים, ולא רק בנוגע לטיסות לחו"ל. "שאלה אחת חוזרת נשאלת כמעט בכל הטלפונים למרכז ההזמנות - מה יקרה אם לא נוכל לצאת", מסבירה אדל אדרי, סמנכ"לית רשת מלונות אוליב ורשת מלונות רימונים.
לדבריה, "רבים נמצאים בימים אלה באי-ודאות. כן לטוס - לא לטוס, כן להתחייב לחופשה בארץ - לא להתחייב לחופשה בארץ. בכל יום מתפרסמים מקומות חדשים בהם נכנסים אנשים לבידוד. החלטנו בשתי הרשתות שלנו לבוא לקראת קהל המטיילים, ולא משנה מה יהיה בחודש אפריל - להכריז מראש על החודשיים הקרובים כחודשיים ללא דמי ביטול, עד יומיים לפני הגעה, ולתת לאנשים אפשרות להזמין בראש שקט קדימה בחדרים שנותרו פנויים במלונות הרשתות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.