גם חברת הנדל"ן הזרה MRR מצטרפת לנפגעות הקורונה: "עשויה לחול ירידה בהכנסות"

חברה הנדל"ן הזרה, שגייסה 265 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בתל אביב, צופה פגיעה בפעילותה המלונאית - בעקבות ביטולים של הזמנות קיימות והאטה בהזמנות עתידיות

רותם רוזן / צילום: תמר מצפי
רותם רוזן / צילום: תמר מצפי

התפרצות נגיף הקורונה ממשיכה לגבות מחיר מענפי התעופה והמלונאות ברחבי העולם. בהמשך לשורת אזהרות רווח שפרסמו חברות מקומיות הפועלות בתחומים אלה, הזהירה הבוקר גם חברת הנדל"ן הזרה אמ.אר.אר ת'רטין (MRR) מפני ירידה בהכנסותיה בחודשים הקרובים, עקב ביטולי הזמנות בפעילותה המלונאית. "לאור ההתפתחויות בעולם בקשר עם נגיף הקורונה, החברה מתכבדת להודיע כי על פי הערכה ראשונית של הנהלת החברה, עשויה לחול בחודשים הקרובים ירידה בהכנסות החברה מפעילותה המלונאית, בעיקר לאור ביטולים של הזמנות קיימות של גופים עסקיים אשר ניתן לייחסם להתפתחויות אלה, וכן מהאטה מסוימת בהזמנות עתידיות", דיווחה MRR בהודעתה לבורסה.

"יובהר כי בשלב מקדמי זה החברה אינה יכול להעריך את ההשפעה שתהיה להתפשטות נגיף הקורונה בעולם, ככל שתימשך, על תוצאותיה העסקיות", נכתב עוד בהודעת MRR. "החברה ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ותעדכן ככל שיידרש בדיווח מיידי על פי דין".

חברת MRR נשלטת בידי איש העסקים ההודי אנאנד מהינדרה ויזם הנדל"ן הישראלי רותם רוזן, שגם מכהן בתפקידי היו"ר והמנכ"ל של החברה. החברה התאגדה ביוני 2018 באיי הבתולה הבריטיים (BVI) ובספטמבר אותה שנה השלימה גיוס של 265 מיליון שקל (כ-75 מיליון דולר) בהנפקה ראשונית של איגרות חוב מסדרה א'  לציבור המשקיעים בבורסה בת"א.

הכסף שגויס בהנפקה שימש את החברה למימון רכישת מלון הבוטיק אינדיגו, הממוקם בצד המזרחי התחתון (Lower east side) של רובע מנהטן, שבניו יורק. במסגרת ההנפקה, קיבלו מחזיקי האג"ח שיעבוד ראשון ומלא על זכויות החברה במלון.

מלון אינדיגו במנהטן הוקם בשנת 2015 ומנוהל בידי קבוצת המלונאות אינטרקונטיננטל (IHG) בהסכם ניהול ל-20 שנה. המלון כולל 294 חדרים ובתשעת החודשים הראשונים של 2019 נהנה מ-88.5% תפוסה בממוצע.

בתשעת החודשים הראשונים של 2019 גם הציג המלון צמיחה של 4.2% בהכנסות ל-29.1 מיליון דולר ועלייה של 1.4% ברווח הגולמי ל-13.2 מיליון דולר. נכון לסוף ספטמבר 2019 עמד שווי המלון 163.4 מיליון דולר בספרי החברה ושיקף יחס חוב לבטוחה של 47%. ההון העצמי של החברה עמד במועד זה על 100.2 מיליון דולר.

אג"ח א' של אמ.אר.אר נושאת ריבית שנתית לא צמודה של 4.5% המשולמת פעמיים בשנה, אולם נסחרת כיום לפי תשואה שנתית לפדיון של 3.7% בלבד. האג"ח עתידות להיפרע בתשלום אחד ב-31 בדצמבר 2022, ולכן מייצגות משך חיים ממוצע (מח"מ) של 2.66 שנים.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה MRR עם רווח תפעולי של 4.5 מיליון דולר, אולם גם עם הפסד נקי של 3.5 מיליון דולר. הסיבה להפסד הנקי נעוצה בהוצאות מימון (נטו) של 2.8 מיליון דולר שרשמה החברה בתקופה זו, וכן בהוצאות הפרשי שער של 5.3 מיליון דולר שנרשמו בשל היחלשות מטבע הפעילות של החברה (דולר אמריקאי) אל מול המטבע בו נקובים עיקר חובותיה (שקל ישראלי).