הצוללת | פודקאסט

"הגיבורים האמיתיים של משבר הקורונה בסין הם השליחים מהסופר"

המפעלים מושבתים, החנויות סגורות, ומיליונים כלואים בבידוד • כך נראים החיים בווהאן ובאזורים אחרים בסין • מי שמאפשרים לחיים להימשך הם השליחים על הקטנועים, שמתרוצצים בין השכונות • וגם - הסיפור המדהים של סופרמן הסיני, היחיד שמצליח להרגיע מיליארד וחצי בני אדם • האזינו

שליח אוכל בבייג'ינג השבוע / צילום: NG Han Guan, AP
שליח אוכל בבייג'ינג השבוע / צילום: NG Han Guan, AP

ד"ר ג'ונג נאנשאן הוא הדמות הנערצת ביותר ברשתות החברתיות בסין בשבועות האחרונים. הרופא בן ה-84, שעלה לראשונה לכותרות ב-2003 כשהוביל את המאבק במגפת הסארס, הפך כעת גם לפנים של המלחמה בנגיף הקורונה המתפשט. 

"ילדים, ג'ונג נאנשאן הוא האליל שאתם צריכים להעריץ", כתב עליו בלוגר סיני אחד. "רק איש אחד יכול לגרום לנו להפסיק לפחד", כתב אחר. גולשים אחרים יצרו פסלים ופורטרטים של ג'ונג, המכהן כראש צוות המומחים שמינתה המועצה הלאומית לבריאות של סין להתמודדות עם המגפה. בחלק מהפורטורטים מוצג ג'ונג בדמות גיבור-על סטייל סופרמן כשהוא נלחם מול הנגיפים הרעים. 

ג’ונג נאנשאן, שעומד בראש ועדת המומחים לטיפול במגפת הקורונה / צילום: Thomas Suen, רויטרס
 ג’ונג נאנשאן, שעומד בראש ועדת המומחים לטיפול במגפת הקורונה / צילום: Thomas Suen, רויטרס

גיבורים נוספים של המלחמה הם השליחים על האופניים החשמליים והקטנועים, שמביאים מצרכים ומוצרי יסוד ישירות לפתחי הבתים של מיליוני אזרחים מבודדים. קשה לדמיין איך האומה שנאלצת לחיות בהסגר היתה מסתדרת בלעדיהם. 

מהו סוד הקסם של הרופא הקשיש, ואיך נראים החיים בווהאן ובשאר סין, כמה שבועות לתוך מגפת הקורונה?

מוזמנים להאזין ולעקוב אחר הפודקאסט ב אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס, ספוטיפיי או באפליקציה האהובה עליכם