מחאת עובדי אל על: נכנסו למשרדי ההנהלה בקריאות "נכשלתם הביתה"

ועד עובדי אל על ממשיך במחאה בעקבות הודעת ההנהלה על כוונתה לפטר כ-1,000 עובדים על רקע משבר הקורונה • טענת הוועד היא כי מדובר בהודעה חד-צדדית, כשאל על מבטלת את ההצעה "מרחיקת הלכת שניתנה לה אתמול ע"י נציגות העובדים וההסתדרות לסיוע בפתרון המשבר"

מחאת עובדי אל על בעקבות הפיטורים הצפויים / צילום: ועד עובדי אל על
מחאת עובדי אל על בעקבות הפיטורים הצפויים / צילום: ועד עובדי אל על

ועד עובדי אל על ממשיך במחאה בעקבות הודעת ההנהלה על כוונתה לפטר יותר מ-1,000 עובדים, בהם מאות עובדים קבועים, על רקע משבר הקורונה. טענת הוועד היא כי מדובר בהודעה חד-צדדית, כאשר אל על מבטלת את ההצעה "מרחיקת הלכת שניתנה לה אתמול על-ידי נציגות העובדים וההסתדרות לצורך סיוע בפתרון המשבר, וכוללת מתן סיוע כספי מיידי מתוך משכורות כלל עובדי החברה ואישור לפיטורים מיידיים של למעלה מ-200 עובדים הנמצאים בהכשרות".

נציגי הוועד נכנסו היום (ה') למשרדי הנהלת אל על בקריאות "נכשלתם הביתה" עם שלטים "לא לפטר מאות עובדים". נציגי הוועד טוענים כי "הנהלת החברה בוחרת להתנהל באופן קיצוני ומקומם, כאשר היא נמנעת מקבלת החלטות בדבר פיטורים של חברי הנהלה ועובדים המועסקים בחוזים אישיים ויועצים חיצוניים, המועסקים במשכורות עתק של עשרות אלפי שקלים". 

שרון בן יצחק, יו"ר נציגות עובדי אל על, מסר: "לצערי, הנהלת אל על עושה שימוש ציני במשבר הקורונה כדי לפגוע פגיעה אנושה בעובדים, והיא בוחרת במכוון לפטר עובדים ותיקים ומסורים שהם לב-ליבה של החברה ושנתנו את מיטב שנותיהם לחברה, ושכרם נמוך ונושק לשכר המינימום במשק. במצב הדברים הנוכחי, תפקידינו כנציגות העובדים היא לקחת את המושכות ולהתנהג כמבוגר האחראי היחיד במשבר זה, וזאת לאור העובדה שהנהלת החברה מתחמקת מהעברת נתונים כספיים לנציגות העובדים ופועלת מאחורי גבינו בניסיון לפגוע בעובדים הנאמנים ביותר של החברה".