מדלגת מעל לקורונה: איילה פארמה הישראלית-אמריקאית נערכת לגיוס כ-50 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק

חברת התרופות לסרטן, שהוקמה על ידי קרנות ההון סיכון IBF ו-aMoon עם חברת הביטוח הראל, גישה טיוטת תשקיף לקראת ההנפקה • שווי החברה לצורך הגיוס לא פורסם, אבל צפוי להסתכם בכמה מאות מיליוני דולרים

פרופ' דיוויד סידרנסקי, יו"ר איילה פארמה  / צילום: יונת בלום
פרופ' דיוויד סידרנסקי, יו"ר איילה פארמה / צילום: יונת בלום

דווקא בתקופה הנוכחית של ירידות בשווקים, על רקע משבר וירוס ה קורונה , הגישה חברת התרופות ל סרטן איילה פארמה הישראלית-אמריקאית טיוטת תשקיף להנפקה בנאסד"ק. החברה מבקשת לגייס בהנפקה כ-50 מיליון דולר.

שווי החברה לצורך הגיוס לא פורסם, אבל כנראה יסתכם בכמה מאות מיליוני דולרים. חתמי ההנפקה הם סיטיגרופ, ג'פריז, אופנהיימר וריימונד ג'יימס.

לעומת מדדי הבורסה הכלליים, מדד הביוטק של נאסד"ק לא חווה ירידות חדות בחודשים האחרונים, כשהעלייה החדה במניות של חלק מהחברות העוסקות בפיתוח תרופות אנטי-ויראליות מחפה כנראה על ירידות במניות חלק מהחברות שאינן קשורות לנושא, יחד עם השוק.

השנה נפתחה באופטימיות בכנס ג'יי.פי מורגן השנתי, הנערך בכל שנה בינואר. האופטימיות נבעה מתחושה שהוקל הלחץ על מחירי התרופות מצד ממשלת ארה"ב. יש לציין כי במהלך פברואר הונפקו בהצלחה חמש חברות ביוטק בתחומים שאינם קשורים לקורונה - כלומר, שוק הנפקות הביומד לא נפגע עד כה מהמחלה. ייתכן כי חשיפת היקף התפשטות המחלה בארה"ב בשבועות האחרונים תשפיע על המגמה, אבל בינתיים חלון ההנפקות פתוח.

איילה פארמה הוקמה על ידי קרנות ההון סיכון IBF (החזקה של 35.5% לפני ההנפקה), aMoon (החזקה של 25%) וחברת הביטוח הראל (18%). עם המשקיעות בחברה נמנית גם קרן הון הסיכון SBI היפנית-ישראלית. החברה מנוהלת על ידי רוני ממלוק, והיו"ר שלה הוא דיוויד סידרנסקי, שותף בקרן IBF - עדות לחשיבות של החברה בעיני הקרן. עד כה גייסה החברה כ-70 מיליון דולר. 

איילה הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה במקור בחברת התרופות BMS, לטיפול בסרטן. חברות תרופות לעתים מוציאות מוצרים לחברות אחרות כ"ספין-אוף", אם הן מאמינות כי מדובר בהימור, כך שצוות קטן יכול לקדם את המוצר במהירות רבה יותר. החברה הגדולה ממשיכה לרוב להחזיק בנתח קטן ממניות הסטארט-אפ, כמו במקרה זה, כדי ליהנות מפירותיו אם יצליח. 


שת"פ עם חברת התרופות נוברטיס

את סבב הגיוס האחרון של איילה פארמה, בהיקף של 30 מיליון דולר, הובילה במאי 2019 חברת התרופות נוברטיס, שנוטה להשקיע בחברות מסוג זה כשהיא מאמינה כי היא עשויה למצוא עניין ביצירת הסכם שיתוף פעולה עמן בעתיד. במסגרת ההסכם עם נוברטיס קיבלה איילה פארמה סכום נוסף של 10 מיליון דולר.

המוצרים שקיבלה איילה פארמה מ-BMS הם תרופות המיועדות לסרטן המבטא מוטציה גנטית מסוג Noch, ללא תלות באיבר או בסוג הסרטן. כיום בוחנת החברה את המוצר בסרטן מסוג (ACC (adenoid cystic carcinoma - סרטן נדיר, המשפיע בעיקר על בלוטות הרוק. בהמשך היא מעוניינת לבחון את המוצר בסרטן שד המציג את המוטציה ושלא רופא בטיפולים מקובלים. ניסויים בתחום זה אמורים להתחיל בקרוב.

ההסכם עם נוברטיס כולל אופציה לנוברטיס לפתח על בסיס הטכנולוגיה של איילה מוצר לטיפול במלנומה נפוצה עם מוטציית Noch. מוצר זה עוד לא נמצא בניסויים קליניים.

בספטמבר פרסמה איילה פארמה את תוצאות הניסוי הראשון שערכה, בסרטן ACC המופיע בבלוטות הרוק. הניסוי נערך בחולים בלבד, כמקובל בתחום הסרטן, ונועד בעיקר לבחון את הבטיחות. החברה ציינה כי תופעות הלוואי (שכללו בחילות, שלשולים, שיעול לחתי ותופעות מקומיות באתר הזריקה), היו פחות חמורות מבטיפול המקובל. נצפו גם סימני יעילות בניסוי ב-18 החולים שלגביהם נמסרו נתונים.

כיום הטיפול הוא בניתוח, אבל אצל 60% מהחולים הסרטן חוזר אחרי הניתוח, ואצל כמעט 90% מהם הוא אינו מגיב לכימותרפיה. בניסוי זה 22% מהחולים חוו שיפור מסוים, אצל 39% לא היתה החמרה, ואילו אצל 39% הייתה החמרה - כלומר, לא היתה להם תועלת מן הטיפול. 

ב-2019 רשמה איילה פארמה הפסד של 17 מיליון דולר, שעיקרו (14 מיליון דולר) מהוצאות מחקר ופיתוח, כצפוי מחברה בשלב זה. בקופת המזומנים יש לחברה 17 מיליון דולר, וקצב שריפת המזומנים השנתי שלה עמד על 15 מיליון דולר.