נצור בסינגפור: "הפרויקט הגדול שלנו עם יפן הוקפא"

וגם: חברת וואן טכנולוגיות הודיעה היום על השעיית חלוקת הדיבידנד בגין רווחי הרבעון הרביעי של שנת 2019 • השיחה

יגן משה, מנכ”ל שמיר אופטיקה, שנצור בסינגפור / צילום: תמונה פרטית
יגן משה, מנכ”ל שמיר אופטיקה, שנצור בסינגפור / צילום: תמונה פרטית

יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה, מספר על החיים בסינגפור: "אני חי במטוסים כבר שנים והתרגלתי לחיות על ציר ישראל-סינגפור, אבל בגלל התפשטות נגיף הקורונה אני לא יכול להגיע למטה החברה הממוקם בישראל. למעשה, אני נמצא ב'בידוד' מסוג שונה, כי אם אגיע לארץ מיד אכנס לבידוד ביתי. הטיפול בקורונה כאן שונה ממה שקורה בישראל. אצלנו החנויות פתוחות, הולכים לעבוד במשרד כרגיל, רק בודקים באדיקות חום ושיעול, ושומרים על היגיינה. כרגע, האתגר הגדול שלי כמנכ"ל הוא לנהל את החברה מרחוק בשיחות ועידה, כאשר הפרש השעות הוא שש שעות בין סינגפור לישראל. רוב מטה החברה שלנו יושב בארץ, והפיתוח מתחלק בין ישראל, סינגפור והעולם - וקיבוץ שמיר בגליל העליון. ניהול חברה רב-לאומית בעידן של עוצר טיסות הוא מאוד מאתגר. בימים אלה אמור היה לצאת לדרך פרויקט ענק של החברה ביפן עם חברת האופטיקה הגדולה במדינה, אבל נאלצנו להקפיא את רוב טיסות העובדים במטרה להגן על בריאותם. כרגע נמצא ביפן מהנדס אחד של החברה, שנשלח לשם בידיעה ברורה שהוא יכנס לבידוד מיד עם חזרתו לישראל"

התלוש:

משבר הקורונה מגיע גם לענף ה-IT: חברת וואן טכנולוגיות הודיעה היום על השעיית חלוקת הדיבידנד בגין רווחי הרבעון הרביעי של שנת 2019. החברה ציינה כי "נכון להיום, אין לאירועי הקורונה השפעה מהותית על פעילות החברה" והוסיפה כי להערכתה, קיימת לה יכולת פיננסית טובה להתמודד עם המשבר לאור תזרים המזומנים שלה, המגוון והפיזור של לקוחותיה ומסגרות האשראי הזמינות לניצול. עם זאת ההחלטה להשעות את הדיבידנד התקבלה בדירקטוריון וואן "לאור אי הוודאות לגבי משך האירועים והיקפם". הנפגעת המרכזית מאי-חלוקת דיבידנד היא בעלת השליטה בוואן, מיחשוב ישיר שבשליטת עדי אייל, שהוא גם מנכ"ל שתי החברות. דוחות החברה ל-2019 שפורסמו היום מצביעים על צמיחה של 12.3% בהכנסות ל-1.6 מיליארד שקל ועלייה של 25.4% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, ל-82.4 מיליון שקל. וואן נסחרת בבורסה בשווי 1.3 מיליארד שקל.

שירי חביב ולדהורן

חדשות טובות:

"קבינט האחריות הסטודנטיאלית" של התאחדות הסטודנטים, צפוי להפעיל בימים הקרובים רשת ארצית של 30 אלף סטודנטים, דוברי שפות רבות, שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בהתנהלות היום יומית.

 

אזור התעשייה:

הטיפ: לחזור למשפחה ולספרים

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, מספר: "כמו כל אזרח ששמע את הדיווחים מסין ומאירופה הבנתי בשבועיים האחרונים, שאנו צפויים לצעדים דרסטיים גם אצלנו ולכן נערכתי מראש. בשבוע האחרון עברנו ככל הניתן לשיחות וישיבות בווידאו. חשוב לי לשמור ולשדר לעובדים שגרת עבודה תקינה ככל הניתן, ובנוסף אני מקפיד לצאת לביקורים במשרדי המכירות כדי לעמוד מקרוב על ההתרחשויות, לנסות לתת פתרונות למנהלי המכירות שלנו ולחזק את המורל. במקביל עם כל הצער, הוצאנו מספר עובדים לחל"ת תוך כוונה שכשהמשבר יחלוף הם יחזרו לעבודה לאחר פסח. מדיניות הניהול שלי היתה תמיד ובמיוחד היום של דלת פתוחה וכל עובד יכול לדבר איתי ולהביע את אשר על ליבו. כמו כן הוצאתי חוזר לעובדים בו הסברתי שהנהלת החברה מנוסה בניהול משברים דוגמת מלחמות ומבצעים צבאיים, משברים פיננסים, מחאות חברתיות, הכבדות רגולציה ומיסוי וכדומה. אנחנו נעבור גם את המשבר הזה. בפן האישי, לעירית אשתי ולי יש שלושה ילדים גדולים, ואני מקפיד לומר להם להימנע מלהגיע למקומות המוניים. בסה"כ האוירה בבית רגועה ולא מלחיצה, וזה זמן טוב למשפחתיות. יתרון גדול שאני מוצא בתקופה המאד לא פשוטה הזאת, הוא שחזרתי לקרוא ספרים, כדי להתנתק קצת מהמסכים והדיווחים הבלתי פוסקים באמצעי התקשורת, הבאתי הביתה ספרים וחזרתי לקרוא, דבר שהייתי מכור לו לפני שנים רבות".

רוני כהן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 רוני כהן / צילום: שלומי יוסף, גלובס