גיוס ההון שרכב על הקורונה? הסטארט-אפ לעבודה מהבית שגייס 14 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ Axis Security, המפתחת טכנולוגיה לגישה מאובטחת ליישומים ארגוניים בענן, הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס • החברה מעסיקה 23 עובדים, 18 מתוכם בישראל

דור כנפו (משמאל) וגיל עזריאלנט / צילום: ירדן רוקח
דור כנפו (משמאל) וגיל עזריאלנט / צילום: ירדן רוקח

חברת הסטארט-אפ Axis Security, המפתחת טכנולוגיה לגישה מאובטחת ליישומים ארגוניים בענן, הודיעה היום (ג') כי השלימה סבב גיוס בגובה 14 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית Ten Eleven Ventures, והשקיעה בו גם קרן סייברסטארטס של גילי רענן, בה השקיעו כמה מבכירי תעשיית הסייבר בישראל, שהייתה גם המשקיעה הראשונה בחברה. עוד השקיעו בחברה דן אמיגה, מייסד Fireglass, ומייקל פיי, לשעבר נשיא Symantec וBlue Coat שהצטרף לדירקטוריון החברה.

החברה נוסדה בסוף 2018 ופעלה עד היום מתחת לרדאר. היא הוקמה על ידי דור כנפו, המכהן כמנכ"ל, וגיל עזיראלנט, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. החברה מעסיקה עובדים 23, 18 מהם בישראל. עד היום גייסה החברה דולר בסך הכל 17 מיליון דולר, מתוכם 3 בסבב הגיוס הראשון שלה שנסגר עם הקמת החברה. בהודעתה נכתב כי במהלך תקופת פעילותה, החברה ערכה בדיקת היתכנות עם חברות Fortune 500, חלקם הפכו ללקוחותיה. החברה לא חושפת את לקוחותיה, אך כנפו מציין כי מדובר בארגוני ענק בתחומי התיירות, האירוח, טיסות, רשתות מזון וטלקום.

למרות האפקט הכלכלי של משבר הקורונה, הנפילות בשווקים והקיפאון בעבודה של חברות הייטק רבות בישראל, ב-Axis לא חששו מכך שהמצב יפגע ביכולתם להשלים את סבב הגיוס, שנסגר בימים אלה. "לא היה חשש כזה מכיוון שזה מוצר לגישה מרחוק, ואנחנו רואים את הצורך בגישה מרחוק כצורך הולך ועולה, הן בתקופת משבר הקורונה והן אחריה", אומר כנפו ל"גלובס". "בהתאם לצורך הגובר של השוק אנו מתכוונים להמשיך ולפתח את החברה ולצבור לקוחות נוספים".

החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת גישה פרטית ליישומים ארגוניים בענן, שנועדה לחבר משתמשים ליישומם ארגוניים בצורה בטוחה מכל מכשיר, ללא צורך בשינויים ברשת או ביישומים עצמם. טכנולוגיות מסוג זה רואות עלייה חדה בביקוש בשבועות האחרונים, לאור התפשטות נגיף הקורונה והמעבר של ארגונים רבים לעבודה מהבית.

הפיתוח של החברה נועד להחליף גישה לאפליקציות ארגוניות דרך חיבור VPN, שהוא החיבור הנפוץ כיום, אך לרוב הוא מסורבל ואיטי יחסית. לפי Axis, יתרון בולט שלה על פני ה-VPN הוא בסוג הגישה שניתנת למשתמש. בחיבור VPN, המשתמש מקבל חיבור לכלל הרשת האירגונית, ואילו עם הפלטפורמה של Axis, המשתמש מקבל גישה לאפליקציה ספציפית, בלי לפתוח גישה לרשת הארגונית כולה.

לפני הקמת Axis, כנפו עבד בחברת פיירגלאס שנמכרה בשנת 2017 לסימנטק תמורת 250 מיליון דולר. הוא הכיר את עזריאלנט בשירותם הצבאי ביחידת 8200. "הייתי אחד מהעובדים הראשונים בפיירגלאס, סטארט-אפ מאוד מוצלח שהמייסדים שלו השקיעו בקרן של גילי ואחרי שהוא נמכר לסימנטק, המשכתי לעבוד שם למשך כשנה", מספר כנפו. "ראינו איך אנשים משתמשים בפיירגלאס כאיזשהי דרך להציג אתרים לאנשים שלא נמצאים ברשת. הבנו שזו בעיה גדולה, אם אנשים מנסים לפתור אותה עם מוצר כזה, שזו לא הבעיה שהוא פותר".

"עזבתי את החברה אחרי שנה ולמחרת המייסדים של פיירגלאס לקחו אותי ואת גיל למכמורת לפגוש את גילי (רענן, י"י), וממש התלהבנו מהסגנון של הבן אדם. הוא מכר לנו מאוד טוב את סייברסטארטס, והציף אותנו בבדיקות נאותות לאורך ארבעה ימים, בדיעבד אני מבין שה היה כדי שלא נפגוש אף אחד אחר, ותוך ארבעה ימים כבר היינו אחרי הגיוס והתחלנו לעבוד", הוא מספר. "פגשנו מנהלי אבטחה בעיקר מחברות Fortune 500, זה היה מאוד חשוב לנו ולגילי להבין שמה שאנחנו פותרים הוא באמת בוער לארגונים, וזה מה שעשינו במשך חודשיים, וככה יצרנו את הקשר עם החברות הללו והם מאוד מחוייבים לחברה".

בעקבות ההשקעה, Axis מתכננת לגייס 20 עובדי מחקר ופיתוח נוספים, כמעט כולם בישראל. "אנחנו חושבים שאנחנו בפוזיציה מאוד חזקה לעבור את התקופה בשלום, במיוחד בגלל מה שאנחנו עושים שמייצר לנו הזדמנויות גם עם הלקוחות הקיימים, וגם עם חברות אחרות שנתקלות עכשיו בקשיים של כניסה מרחוק, ואנחנו ממשיכים להגדיל עכשיו את המחקר והפיתוח", אומר כנפו. "בהקשרים של צוותי מכירות ושיווק נצטרך לעשות התאמות בהתחשב בזה שאי אפשר לעשות נסיעות ומכירות פנים אל פנים באופן קלאסי", הוא מוסיף.