פרשנות: להגן על התיק עם מובילת אבטחת הסייבר

פאלו אלטו היא שחקנית מובילה בתחום אבטחת המידע והסייבר, שמציגה צמיחה גבוהה משמעותית מקצב הצמיחה בשוק הסייבר ושל מתחרותיה הישירות • לחברה אג"ח להמרה המאפשרת להגביל את הדאונסייד, עם פוטנציאל לתשואת יתר על פני מניית החברה, וכך להשקיע בתחום צומח תוך סיכון נמוך

מטה פאלו אלטו / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
מטה פאלו אלטו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

תחילתה של שנת 2020 התאפיינה בחזרת התנודתיות לשווקים. אחרי האופוריה של 2019, נראה היה כי השבועות הראשונים של ינואר המשיכו את מגמת העלייה באפיקי הסיכון. אולם חגיגת המשקיעים לא נמשכה זמן רב, והשווקים נפלו במחצית השנייה של ינואר, בצל התפרצות נגיף הקורונה (Covid-19) בסין והתפשטותו ברחבי העולם.

בימים אלה, המאופיינים בעננה כבדה של אי-ודאות, הסיכונים עולים משמעותית על פוטנציאל העליות ולכן המשקיעים בבעיה. מצד אחד, אף אחד אינו רוצה לפספס את התיקון כלפי מעלה אם יבוא, ומצד שני מפחדים מפני המשך ירידות. את הפתרון האפשרי לכך ניתן לסכם בשלוש מילים: איגרות חוב להמרה.

בעשור האחרון, מאז המשבר הפיננסי של 2008, ההשקעה באיגרות חוב להמרה השתלמה. בתקופה זו הניבו אג"ח אלו תשואה כוללת של כ-150% לבעליהן, השנייה בגובהה רק למדד S&P 500 אשר הציג ביצועים מרשימים הכוללים תשואה של 180% (כולל דיבידנדים) בשנים אלו. לשם השוואה, אג"ח בדירוג השקעה הציגו תשואה כוללת של 92% ואג"ח בדירוג "זבל" הניבו תשואה של 140%.

בעשור האחרון ההשקעה באגח להמרה השתלמה
 בעשור האחרון ההשקעה באגח להמרה השתלמה

את האג"ח להמרה ניתן להגדיר כמכשיר המורכב משני מכשירי השקעה שונים: אג"ח רגילה ואופציה על מניית החברה. זהו יצור כלאיים המשלב הן מאפייני חוב והן מאפייני אקוויטי. למעשה, על ידי רכישת אג"ח להמרה, המשקיע קונה לעצמו חשיפת אשראי לגוף המנפיק, תוך אפשרות ליהנות מעליית ערך בשווי ההון המונפק על ידי אותו גוף.

מרכיב האופציה מאפשר לרוכש האג"ח ליהנות, בצורה חלקית או מלאה, מעליית ערך בשווי המניה של החברה המנפיקה. לכן, שווי האופציה מושפע מאותם גורמים המשפיעים על מחיר המניה. יחד עם זאת, בניגוד למניה שערכה יכול לרדת עשרות אחוזים, אג"ח להמרה נותנת למשקיע הגנה בדמות מחיר "רצפה" ממנו תיאורטית היא לא יכולה לרדת. הדבר מוביל לכך שהוספת אג"ח להמרה לתיק השקעות מנייתי או אג"חי תפחית את רמת הסיכון הכוללת בתיק.

נכון להיום, השוק האמריקאי מלא באיגרות חוב להמרה הנסחרות במחירים אטרקטיביים. דוגמה לכך היא האג"ח להמרה של חברת הסייבר בעלת הזיקה הישראלית פאלו אלטו (סימול: PANW), הנושאת קופון של 0.75% לפדיון ביולי 2023. איגרת זו נסחרת בשוק בדיסקאונט ביחס לערך הנקוב שלה וקרוב מאוד למחיר הרצפה, כך שבפועל היא נסחרת כמו אג"ח רגילה. לאור ירידת שער המניה של פאלו אלטו, פרמיית ההמרה קפצה והביאה את אופציית ההמרה רחוק מאוד מהכסף.

מחיר ההמרה באג"ח נקבע על 266 דולר, פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר הנעילה אתמול (ב') של מניית PANW. לפיכך סביר להניח שחלופה זו לא תעניין את המשקיעים במניות אך היא בהחלט עשויה להתאים למשקיע השמרן. המשקיע באג"ח להמרה של פאלו אלטו יכול ליהנות מהתשואה השוטפת בהמתנה לעליית מחיר המניה. זה עשוי להתאים גם למשקיעים המעוניינים בחשיפה למגזר הסייבר הצומח, אולם מפחדים מהירידות בשווקים בטווח הקצר.

אם כך, בסביבת השוק הנוכחית, החזקת האג"ח להמרה של פאלו אלטו מאפשרת להגביל את הדאונסייד, עם פוטנציאל לתשואת יתר של האג"ח על פני המניה.

טסה מעל מתחרותיה

פאלו אלטו היא שחקנית מובילה בתחום אבטחת המידע והסייבר, המספקת מגוון פתרונות להגנה חיצונית ופנימית על רשתות ארגוניות מפני מתקפות מסוגים שונים. החברה נוסדה ב-2005 על ידי ניר צוק, אחד מראשוני עובדי חלוצת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט, והונפקה בנאסד"ק ב-2012. מאז מציגה פאלו אלטו צמיחה גבוהה משמעותית מקצב הצמיחה בשוק הסייבר הכללי ומקצב הצמיחה של מתחרותיה הישירות, כגון צ'ק פוינט, פורטינט וחטיבת הסייבר של ענקית הטכנולוגיה סיסקו. זאת, לאור הגדלת הנתח שלה בשוק הפיירוול המקורי והתרחבותה לתחומי פעילות נוספים, הן אורגנית והן באמצעות רכישות.

לאורך השנים הציגה פאלו אלטו צמיחה משמעותית בבסיס לקוחותיה, שגדל מכ-5,000 בעת ההנפקה לפני שבע שנים לכ-62 אלף ברבעון האחרון. הגידול בבסיס הלקוחות מלווה בהרחבת המכירות ללקוחות על פני זמן, כולל מוצרים ושירותים. החברה הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחה שנתית ממוצעת בהכנסות (CAGR) של כ-40%, משמעותית מעל קצב הצמיחה בשוק אבטחת מידע (כ-7%-8%), עם צמיחה של כ-30% במכירת מוצרים ושל כ-60% במנויי הענן. על פי התחזיות בשוק, בשנת 2020 הפיסקלית (המסתיימת ביולי הקרוב) הכנסות פאלו אלטו צפויות להסתכם ב-3.38 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 16.7%, עם רווח של 4.64 דולר למניה.

שיפור יחס הסיכון-סיכוי, יעילות גבוהה יותר בתיק ההשקעות, תשואה שוטפת, חשיפה למניות עם דאונסייד מוגבל ועוד, הם רק חלק מהיתרונות שאיגרות החוב להמרה של פאלו אלטו מציעות למשקיע.

מניית PANW מדורגת באופנהיימר בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 250 דולר. אנו באופנהיימר רואים בפאלו אלטו מובילת שוק אבטחת המידע והסייבר, המשלבת פרופיל צמיחה גבוה עם רווחיות משתפרת, אשר עשויה ליהנות ממגמות צמיחה חזקות בשוק, כולל הגנת סביבת הענן ומכשירי הקצה, ולחזק את מעמדה התחרותי. 

הכותבים הם המנכ"ל המשותף של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל ואנליסט החוב בבנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם