חברת שיאון מדיקל תייצר מסיכות N95 בארץ - אבל רק בחודש מאי

מדובר במסיכות להגנה מפני נגיף הקורונה, ברמה N95 המתאימה להגנה על צוות רפואי • בשיא הקיבולת יוכל המפעל לייצר 2 מיליון מסיכות בחודש

סניטציה ברכבת התחתית בסיאול / צילום: HEO RAN, רויטרס
סניטציה ברכבת התחתית בסיאול / צילום: HEO RAN, רויטרס

חברת שיאון מדיקל משדרות - העוסקת בימים רגילים בייצור מוצרי חבישה, ערכות מכשור סטרילי לפרוצדורות רפואיות וחומרי חיטוי - זכתה במכרז מהיר של משרד הבריאות להקמה של קו ייצור למסיכות להגנה מפני נגיף הקורונה, ברמה N95 המתאימה להגנה על צוות רפואי.

החברה תחל במהירות בהקמת קו הייצור וצפויה להשלים אותו עד 15 באפריל. התפעול יחל במאי, ובחודש זה כבר יסופקו, על-פי התוכנית, כ-800 אלף מסיכות. ביוני יסופקו 1.5 מיליון מסיכות, ולאחר מכן יוכל קו הייצור לספק 2 מיליון מסיכות כל חודש. החברה כבר נערכה מראש עם חומרי הגלם המתאימים, לייצור של עד 2 מיליון המסיכות הראשונות.

דניאל לב, מנכ"ל שיאון מדיקל, מסר כי "אנחנו בתקופה מטורפת. עובדים 24/7 כדי לספק למערכת הבריאות הישראלית ציוד רפואי וציוד מגן. בימים הקרובים תגיע לארץ מכונת ייצור מסכות 3 שכבות, שרכשנו בעת הזו, במבצע לוגיסטי מורכב, כי הביקוש המיידי והבהול למכונות בכל העולם בשיא, שלא היה כמותו אף פעם".

לב מוסיף כי "שיאון מדיקל היא חברה בינלאומית. אנחנו מפעילים חברות-בנות בארה"ב, בהולנד, במקסיקו ובסין, בנוסף לשני מפעלי ייצור בשדרות. קווי הייצור שלנו כוללים: אלפי מוצרים רפואיים מתכלים - מסכות מגן, כפפות, חלוקים, תחבושות, פדים, גזות, ערכות סטריליזציה לניתוחים ולפרוצדורות רפואיות מגוונות ועוד.

"עצרנו את קווי המכירות לגופי בריאות בארה"ב ובאירופה, ואנו מתמקדים באספקת ציוד לבתי החולים ולקופות בארץ. אני תקווה שנמשיך גם לאחר מגיפת הקורונה למכור ציוד רפואי לבתי החולים ולקופות-החולים בארץ, ומקווה שגופי הרכש לא ישובו להסתמך בעיקר על סין".​