סוף לסכסוך: הסתיימה הבוררות בין התאגיד לקודה תקשורת בפרשת "מחוז ירושלים"

הסכסוך פרץ לאחר שהתברר כי בסדרה "מחוז ירושלים", שהפיקה קודה עבור תאגיד השידור, נשתל נשק בביתו של אחד החשודים רק כדי לשרת את הצילומים • כחלק מההסכמות, קודה התחייבה לקחת אחריות על תפקידה בפרשה ולפעול לפי קודיים אתיים

רם לנדס, בעלי קודה תקשורת / צילום: תמר מצפי, גלובס
רם לנדס, בעלי קודה תקשורת / צילום: תמר מצפי, גלובס

סוף לסכסוך בין קודה תקשורת לתאגיד הישודר "כאן": בתום הליך גישור בפני המגשר עו"ד עמוס גבריאלי הגיעו הצדדים להסכמות. קודה, שבבעלות רם לנדס, תיקח אחריות על תפקידה בפרשת הנשק המבוים בסדרה "מחוז ירושלים", והיא מתחייבת לפעול לפי קודים אתיים ותנקה את התאגיד מאחריות. בתמורה לכך תיפתח בפניה מחדש האפשרות לעבוד עם התאגיד.

המשבר בין הצדדים פרץ כשהתברר כי בסדרה "מחוז ירושלים", שהפיקה קודה עבור התאגיד, נשתל נשק בביתו של אחד החשודים רק כדי לשרת את הצילומים. כשהתפוצצה הפרשה, בחרו בתאגיד להטיל את האשמה על קודה, ובאקט חריף הפסיקו עם החברה באופן מיידי את כל ההתקשרויות, תוך שהם מלווים זאת בהצהרות חריפות. כפי שנחשף ב"גלובס", בפברואר החל תהליך גישור בין קודה הפקות לתאגיד השידור הציבורי.

עד לפני מספר שבועות העריכו בתעשייה כי פני התאגיד למלחמה: בתאגיד דרשו מלנדס סכום כסף גבוה שלא נחשף לפרסום, אולם לפי הערכות מדובר בעשרות מיליוני שקלים. ההערכה הראשונית הייתה כי הבוררות היא רק השלב הראשון לפני שמגיעים לבית משפט. אולם נראה כי בתהליך עצמו חלה תפנית, הצדדים הגיעו להסכמות, והיום (ד') הם הוציאו הודעה משותפת.

לפי ההודעה, קודה והתאגיד מבקשים להבהיר כי במסגרת התוכנית "מחוז ירושלים" נפל פגם משמעותי שמקורו, בין היתר, בשיקול-דעת לקוי בבימוי התוכנית. נמסר כי לתאגיד לא היה כל חלק, ולא הייתה לו כל ידיעה על פגם זה.

עוד נמסר כי קודה קיבלה אחריות על חלקה, והחא מתנצלת בהתאם בפני הציבור והתאגיד על האירוע החריג, אשר אינו משקף את הסטנדרטים הנוקשים שקודה נוקטת ותנקוט בעתיד בהכנת תוכניות לשידור מכל סוג.

על-פי ההודעה, קודה הסיקה את כלל המסקנות הנדרשות מהאירוע וקבעה נהלים חדשים ומוקפדים שנועדו להבטיח כי פגם מסוג זה לא יחזור שנית. 

עוד נמסר כי "נוכח ההסכמה ההדדית על הסטנדרטים הראויים להפקת תוכניות המתאימות לשידור על-פי הכללים הנהוגים בתאגיד, ונוכח ההערכה הרבה של התאגיד לפועלו הציבורי והאמנותי הרב והחשוב של רם לנדס, יחזרו הצדדים לשתף פעולה ביניהם בכפוף לנהלים החדשים שגיבשה קודה, התואמים את הסטנדרטים הגבוהים הנהוגים בתאגיד".