אלפי עובדים בחברות התקשורת יוצאים לחל"ת החל מיום ראשון

קבוצת בזק ופרטנר מצטרפות לסלקום שהודיעה עוד בתחילת השבוע על מאות עובדים שיוצאים לחופשה ללא תשלום

מרכזיית בזק ברחוב שופן/ צילום: רפי קוץ
מרכזיית בזק ברחוב שופן/ צילום: רפי קוץ

חברות התקשורת מוציאות אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום וכן לחופשות מרוכזות, וזאת בעקבות משבר נגיף הקורונה. ל"גלובס" נודע כי בקבוצת בזק מאות עובדים ממטה החברה ייצאו לחופשה מרוכזת, עד אחרי הפסח.

בקבוצת החברות של בזק פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes ייצאו 650 עובדים לחל"ת ולחופשה מרוכזת. בפרטנר מדובר על כ-800 עובדים, וגם קבוצת הוט תעבור תהליך דומה. זאת אחרי שסלקום הודיעה בתחילת השבוע על כאלף עובדים שייצאו לחל"ת בעקבות סגירת מערך המכירות.

כפי שנחשף בתחילת השבוע ב"גלובס", כל חברות הסלולר החלו בהיערכות להוצאת עובדים לחופשה בעקבות הוראות משרד התקשורת על צמצום עובדים העובדים במרוכז. בתוך כך הורחבו ההוראות של משרד הבריאות וראש הממשלה בדבר סגר שייאכף, והמשמעות היא שכל החברות נאלצות להוציא עובדים או לחל"ת או לחופשה מרוכזת.

בקבוצת החברות בנות בבזק הציעו לעובדים כמה מסלולים לחופשה ללא תשלום או חופשה מרוכזת, כולל אפשרות לנצל יתרה שלילית של ימי חופשה.

כל תנאי העובדים יישמרו כולל חזרה מובטחת לעבודה, וזכויותיהם הסוציאליות. בהודעה שנשלחה לעובדים נמסר כי "בהמשך להודעה שיצאה מהנהלת החברה, כל אותם עובדים אשר ייצאו לחל"ת יהיו זכאים לתנאים סוציאליים מיטיבים וכוללים בין היתר את המשך ההפרשות המלאות לקרנות החיסכון השונות. הדבר כמובן תקף גם לעובדים אשר יבחרו לנצל את יתרת ימי החופשה שלהם".

מהנהלת החברה נמסר '"נוכח המצב והשינוי באופי ובכמות הפעילות, כ-15% מכוח האדם ייצא השבוע לחל"ת או לחופש לפי בחירת העובד. צעד זה מורכב לכולנו אך הכרחי במציאות הנוכחית, לכן הקפדנו להוציא את הכמות המינימלית הנדרשת, אנו מקווים לחזרה מהירה לשגרה".

על פי הערכות בפרטנר צפויים לצאת מאות עובדים לחל"ת החל מהשבוע הבא. החברה מסרה כי "בהמשך להחמרת ההנחיות בימים האחרונים, גם פרטנר כמו חברות רבות במשק נאלצת לצמצם משמעותית את הפעילות ולהוציא לחל"ת חלק מעובדי החברה.

"לצד זאת, כתשתית חיונית נדרשת, מערך ההנדסה והתמיכה על סוגיה ממשיך לעבוד במתכונת שתבטיח תקשורת מלאה למיליוני לקוחות פרטנר במגזר הציבורי, העסקי והפרטי".

"בפרטנר הוחלט כי כל עובד שיצא לחל"ת ימשיך לקבל את מלוא ההפרשות לפנסיה ולהשתלמות, יישמר הוותק לצורך דמי הבראה גם בתקופה הזו, והטבות כמו רכב חברה, טלפונים ומחשבים ניידים, יישארו אצל העובד לשימושו גם בחל"ת, בכפוף לתשלום שווי מס מצידו, כמו בתקופת העסקה רגילה. לכל העובדים מובטחת חזרה לחברה עם החזרה לשגרה".

בקבוצת הוט גם כן צפויים להודיע בקרוב על צעדים דומים.