חכרה מבנה לפני יותר מ-5 עשורים: מאז שווי זינק ל-15 מיליון שקל, וכעת עיריית ת"א רוצה אותו בחזרה

החברה לפיתוח יפו העתיקה הגישה תביעה לפינויה של יהודית לוין מהמבנה שחכרה לצורך הפעלת סטודיו לעיצוב ופיסול • לפי התביעה, לוין כלל לא השתמשה בסטודיו שעומד שומם ומתפורר מרגע החכירה ב-1967 ועד היום, ובכך הפרה את הסכם החכירה שהותנה בכך שייעשה שימוש במבנה

המבנה ביפו. אחרי 53 שנים העירייה רוצה להשיב לעצמה את הנכס / צילום: ירדן פאר
המבנה ביפו. אחרי 53 שנים העירייה רוצה להשיב לעצמה את הנכס / צילום: ירדן פאר

הנה משהו שלא קשור לקורונה: האם יהודית לוין, נצר למשפחת לוין שהקימה את חברת טבע כבר ב-1901, תיאלץ להשיב לעיריית תל-אביב-יפו את זכויותיה במבנה היוקרתי השוכן ברובע האמנים ביפו? החברה לפיתוח יפו העתיקה, באמצעות משרד עורכי הדין קפלן אלון גור, הגישה תביעה לפינויה של לוין מהמבנה אותו חכרה לצורך הפעלת סטודיו לעיצוב ופיסול. שווי המבנה, קו ראשון לחופי יפו, מוערך בכ-15 מיליון שקל.

לפי התביעה, לוין כלל לא השתמשה בסטודיו, שעומד שומם ומתפורר מרגע החכירה בשנת 1967 ועד היום, ובכך הפרה את הסכם החכירה שהותנה בכך שייעשה שימוש במבנה. "כבר שנים שהמבנה עומד ריק וסובל מהזנחה קשה, ומצבו הפיזי הלך והידרדר והיווה מפגע בטיחותי ואסתטי וסכנה לשכנים ולעוברי אורח", נכתב בתביעה.

לפני 5 שנים, בסמוך למועד בו תמה תקופת החכירה, הודיעה החברה לפיתוח ללוין כי עליה לפנות את המבנה. במהלך השנים, טוענת החברה, ניתנו ללוין הזדמנויות חוזרות ונשנות לתקן את ההפרה, אך ללא הועיל. כעת פקעה סבלנותה של החברה הדורשת את פינויה המיידי של לוין. 

את תגובתו של עורך דינה של יהודית לוין לא ניתן היה להשיג.