כל עובדי "פנאי פלוס" ו"טיים אאוט" הוצאו לחופשה ללא תשלום

עפ"י התכנון של הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות", בחודשיים הקרובים לא יצאו גיליונות חדשים של "פנאי פלוס", ובענף מציבים סימן שאלה האם העיתון יחזור גם אחרי תום המשבר • קבוצת סיגלר הוציאה את עובדי "טיים אאוט" לחופשה ללא תשלום של 45 יום

שער עיתון "פנאי פלוס" / צילום: צילום מסך
שער עיתון "פנאי פלוס" / צילום: צילום מסך

הקורונה מכה בעיתונות הבידור: ל"גלובס" נודע כי אתמול (ב') התבשרו עובדי עיתון הבידור "פנאי פלוס" כי בהנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" הוחלט להוציא אותם לחופשה ללא תשלום מתחילת אפריל, מיד אחרי פרסום גיליון פסח. על-פי התכנון, בחודשיים הקרובים לא יצאו גיליונות חדשים, ובענף מציבים סימן שאלה האם העיתון יחזור גם אחרי תום המשבר.

"פנאי פלוס" מסקר באופן שוטף את תעשיות התרבות, האוכל, הקולנוע והמוזיקה - אותן תעשיות שבפועל משותקות כיום בגלל משבר הקורונה. עם זאת, בענף מעריכים כי המודל הכלכלי של העיתון היה בעייתי עוד בטרם פרוץ המשבר, לאור זאת שקהל היעד שלו הוא צעירים, שאינם צורכים עיתונות מודפסת במידה גבוה. על-פי אותם גורמים, משבר הקורונה נתן דחיפת צעד נוסף קדימה.

עוד נודע כי גם כל עובדי מגזין "טיים אאוט" מקבוצת סיגלר הוצאו לחופשה ללא תשלום. בשלב הראשון מדובר בחופשה ל-45 יום, אולם כלל לא ברור האם בסופם יוחזרו כל העובדים לעבודה, ואם כן ,באיזה פורמט. למרות היציאה לחופשה, בינתיים ממשיך העורך הראשי של האתר ירון טן ברינק, יחד עם קומץ עורכים, לעדכן את אתר "טיים אאוט" בהתנדבות - אם כי בעצימות נמוכה יותר מהכרגיל.

טן ברינק אישר את הידיעה ומסר: "אין תרבות פנאי ולא תיירות, למעשה אין דבר מהנושאים שאנחנו מרבים לעסוק בהם. המצב כרגע הוא שאין היתכנות כלכלית לקיומה של עיתונות בישראל. זה היה ככה לפני הקורונה, והקורונה תאיץ כנראה את התהליך, וככל שתימשך יותר, יהיה קשה יותר להתאושש. בינתיים אנחנו, קבוצה קטנה של עורכים, ממשיכים לתפעל את הזרועות הדיגיטליות של האתר בהתנדבות, כי אנחנו חושבים שזה חשוב, ושמידע לתושבי תל-אביב מודר מהחדשות בטלוויזיה כי לא אוהבים להתעסק שם במה ש'תל-אביבי', אז נשארנו הכתובת היחידה. הטראפיק מצוין, ואם רק היינו יודעים איך להפוך טראפיק לכסף כמו כל המדיה הישראלית, מצבנו היה טוב".

*** גילוי מלא: בעלי "טיים אאוט", יובל סיגלר, שימש בעבר כמו"ל "גלובס" במשך תקופה של כשישה חודשים.