טראמפ: חבילת סיוע רביעית בגובה 2 טריליון דולר צריכה להתרכז בתשתיות

נשיא ארה"ב בונה על כך שטריליוני הדולרים יגיעו מהלוואות • "אנחנו הולכים ללוות את הכסף הזה בריבית אפס. תשלומי הריבית שלנו יהיו כמעט אפס, ונוכל ללוות לטוח הארוך. אנשים רוצים להיות מושקעים בארה"ב"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Gripas Yuri -ABACA, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Gripas Yuri -ABACA, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול (ג') כי השקעה משמעותית בתשתיות צריכה להיות חלק מחבילה כלכלית רביעית להקלת משבר הקורונה שהקונגרס יעביר, והצביע על ההזדמנות של שערי הריבית הנמוכים.

"עם הריביות בארה"ב באפס, זה הזמן להכין את חוק התשתיות שאנחנו ממתינים לו זה עשרות שנים", צייץ טראמפ בטוויטר. "הוא צריך להיות גדול ונועז מאד, 2 טריליון דולר, ולהתמקד אך ורק במקומות עבודה ובנייה מחדש של התשתיות הגדולות לשעבר במדינה שלנו!".

כשנשאל מאוחר יותר בתדרוך לכתבים איך הוא מציע לממן את התוכנית הזו, השיב טראמפ: "אנחנו הולכים ללוות את הכסף הזה בריבית אפס".

הוא הוסיף: "תשלומי הריבית שלנו יהיו כמעט אפס, ונוכל ללוות לטוח הארוך. אנשים רוצים להיות בארה"ב. הם רוצים להיות מושקעים בארה"ב".

בהתייחסות לסבב רביעי אפשרי של חקיקה בתגובה למגפת הקורונה, שהרגה עד כה למעלה 3,889 אמריקאים, צייץ טראמפ: Phase 4 (שלב 4).

הקונגרס האמריקאי המפולג העביר כבר שלוש חבילות חקיקה גדולות לטיפול במגיפה: חבילת תמריצים כלכליים בהיקף 2 טריליון דולר, שכוללת המחאות למשקי-בית, חילוצים לחברות תעופה ותעשיות נוספות במצוקה והלוואות ומענקים לעסקים קטנים. לפני כן הועברו חבילת זיכויי מס והעלאות בדמי אבטלה וחבילת מימון חדשה לרשויות בריאות ובדיקות קורונה.