רשות ני"ע נותנת ארכה של חודש גם לפרסום הדוחות לרבעון הראשון ב-2020

לאחר שנתנה אורכה של חודש במועד האחרון לפרסום דוחות 2019, הרשות מאפשרת לפרסם את דוחות הרבעון עד סוף חודש יוני

לאחר שרשות ניירות ערך האריכה בחודש את תקופת פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2019 עד סוף אפריל 2020, ולאחר פניית איגוד החברות הציבוריות, היא מאריכה בחודש את התקופה שבה מותר יהיה לפרסם את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון בשנת 2020. זאת בשל הקשיים האדירים שניחתו על החברות במשק בעקבות משבר הקורונה.

רשות ניירות ערך, שבראשות היו"רית ענת גואטה, פרסמה היום מכתב שבו נקבע כי "בנסיבות החריגות הקיימות, תינתן ארכה של 30 יום לתאגידים המדווחים להגיש את הדוח הרבעוני לרבעון הראשון לשנת 2020, כך שמועד פרסומו יחול לא יאוחר מיום 30 ביוני 2020, חלף 31 במאי".

ברשות ציינו בנוסף כי "חברות הבוחרות ליישם את הארכה בפרסום הדוח הרבעוני לרבעון הראשון לשנת 2020 נדרשות לפרסם דוח מיידי למשקיעים במועד קבלת ההחלטה שלא להגיש את הדוח עד המועד הרגיל או עד לסוף מאי, לפי המוקדם".

בנוסף קבעה הרשות כי "תקופת ההיענות לרכישת איגרות חוב מהציבור בהצעת רכש שתמורתה במזומן, תיקבע על יום עסקים אחד", וזאת במקביל להודעה על "דחיית מועד ב-60 ימים לפקיעת תוקף תשקיפי מדף וכן למועד בו התאגידים יידרשו לבקש ארכה לשנה שלישית של תשקיף מדף". בהקשר זה הבהירו ברשות, כי "אישור רגולטורי שתוקפו מסתיים בין יום 10 למרץ 2020 ליום 10 למאי 2020, יידחה מועד פקיעת תוקפו בחודשיים נוספים".