סיטי: זה מה שצריך לעשות כדי להציל את הכלכלה והבורסות

בסקירה שפרסמו בסיטי טוענים הכלכלנים כי חברות דיאגנוסטיקה יוכלו לספק עד סוף אפריל לכ-60% מהעובדים בארה"ב ערכות בדיקה, ואלה שיימצאו בריאים יוכלו לחזור לעבודה • עד סוף חודש מאי תוכל אספקת הבדיקות לגדול לכ-95% מהעובדים

ברוקר בבורסה בניו יורק / צילום: Richard Drew, Associated Press
ברוקר בבורסה בניו יורק / צילום: Richard Drew, Associated Press

משבר הקורונה הולך ומחריף בארה"ב ובמדינות אירופה, והבורסות בארה"ב חזרו לצנוח לאחר מספר ימי עליות ולאחר שסגרו את הרבעון הגרוע ביותר אי-פעם בשלושת החודשים הראשונים של השנה. 

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בעולם מתקרב ל-900,000 ומספר המתים לכ-45,000. בארה"ב, לאחר שהממשל הכריז לאחרונה על חבילת סיוע בהיקף של כ-2 טריליון דולר, מדברים כעת על חבילת סיוע ענק נוספת. 

בנק ההשקעות גולדמן סאקס העריך אתמול כי התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב פחת ב-15% ברבעון הראשון של השנה, שהסתיים אתמול; וחזה שהתמ"ג יפחת ב-34% ברבעון השני. אבל התחזית כוללת זינוק של 19% ברבעון השלישי. בסך-הכול גולדמן סאקס מעריך ירידה של 6.2% בכל 2020. אלה נתונים היסטוריים. לא היו דוגמתם מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

לדעת כלכלני סיטי, מה שעשוי להחזיר את הכלכלה העולמית והאמריקאית לתפקוד מלא יחסית בפרק זמן קצר הוא האצה, עלייה חדה מאוד, בקצב הבדיקות לנדבקים וחולים בנגיף קורונה. בסקירה שפרסמו בסיטי טוענים הכלכלנים כי חברות דיאגנוסטיקה יוכלו לספק עד סוף אפריל לכ-60% מהעובדים בארה"ב ערכות בדיקה, ואלה שיימצאו בריאים יוכלו לחזור לעבודה. עד סוף חודש מאי תוכל אספקת הבדיקות לגדול לכ-95% מהעובדים וכך הכלכלה תוכל לחזור לתפקד בקצב כמעט מלא.

עוד אומרים בסיטי כי הבדיקות יוכלו לאבחן מי מבין החולים כבר פיתח נוגדנים ברמה גבוהה שתאפשר לו לחזור לעבודה מבלי להדביק אחרים. "אנחנו מאמינים שכעת צריך להתמקד באבחון של כמה שיותר חולים ואנשים שהחלימו, עד שיגיעו חיסון או תרופה ורק בשלב מאוחר יותר", ציינו בסיטי.