הקבלנים מנסים לשרוד את הקורונה: עד מתי הם יחזיקו מעמד

נראה שכל מי שיכול עוצר עסקאות, למעט יצחק תשובה שכחלק מהמרדף שלו אחרי מזומנים עומד למכור שני מגרשים בבבלי לקבוצת חג'ג' תמורת 400 מיליון ש' • מה התפקיד של גבי שוחט ואיך מכתב קצרצר שלו הוליד סערה נדל"נית • הצטרפו לשידור לייב של דסק הנדל"ן ב"גלובס" שמסכם שבוע

דסק הנדל"ן / צילום: שאטרסטוק
דסק הנדל"ן / צילום: שאטרסטוק

בתחילת השבוע ענף הנדל"ן געש בשל האפשרות שאתרי בנייה רבים יושבתו, כעת הסערה מופנית לכיוון אחר לגמרי. הצטרפו לשידור החי עם דסק הנדל"ן ב"גלובס" שמסכם שבוע

"החלטה מנותקת ומתחבאת מהמציאות" - זאת רק תגובה נזעמת אחת מיני רבות, שנשמעה בקרב בכירי ענף הבנייה ביממה שחלפה, זאת לאחר פרסום מכתב קצרצר שהפיץ סגן החשב הכללי באוצר, גבי שוחט, למשרדים ממשלתיים.

שוחט כתב בלקוניות כי "בשלב זה אין להכיר במצב שנוצר בעקבות משבר הקורונה בענף הבנייה כעיכוב שנגרם מכוח עליון", מה שבעיני רבים נתפס מיד כ"הטלת פצצה" שעלולה להביא לפגיעה קשה בענף. קבלנים רבים חוששים כי אי-מסירת דירות בזמן או אי-כיבוד התחייבויות אחרות לרוכשי הדירות, יהפכו לנטל כלכלי שייפול רק על כתפיהם . האם זה סוף פסוק? ממש לא.

עורכי דין עמם שוחחנו הסבירו שעמדת המדינה, חשובה, אך המבחן האמיתי בנושא נמצא בכלל בידיים של בתי המשפט. אם אדם ייראה עצמו נפגע ויפעל משפטית נגד קבלן או צד אחר לחוזה - ההחלטה בדבר הפיצוי תקבע בכל הליך והליך.