נכסים ובניין מציעה לשלם בשלב הראשון רק 86 מיליון שקל עבור מניות IDBG שבידי אי.די.בי

מהמכתב שהעבירה ועדת הביקורת של נכסים ובניין עולה, כי היא מציעה לשלם לאי.די.בי מחיר הנמוך ב-25% מהשווי הממוצע שהתקבל בשלוש הערכות שווי שונות ובלתי תלויות שבוצעו ל-IDBG

אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ועדת הביקורת של חברת נכסים ובניין הגישו ביום חמישי האחרון הצעה רשמית לרכישת מניות המיעוט בחברת הנדל"ן IDBG, מידיה של השותפה קבוצת אי.די.בי. מהמכתב שהעבירה ועדת הביקורת של נכסים ובניין עולה, כי היא מציעה לשלם לאי.די.בי מחיר הנמוך ב-25% מהשווי הממוצע שהתקבל בשלוש הערכות שווי שונות ובלתי תלויות שבוצעו ל-IDBG.

נכסים ובניין מהווה את זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי-דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, ולכן העסקה בין שתי החברות מוגדרות כעסקת בעלי עניין. משכך, מנוהלת העסקה בידי ועדת הביקורת של נכסים ובניין, שמורכבת מהדירקטורים החיצוניים והבלתי תלויים שלה.

איד.די.בי מחזיקה כיום ב-25.82% ממניות IDBG, שפועלת בלאס וגאס, כאשר יתרת המניות מוחזקות בידי נכסים ובניין. עיקר פעילותה של IDBG מרוכז בפרויקט הנדל"ן המניב טיבולי, שכולל שטחי מסחר ומשרדים להשכרה.

שלוש הערכות שווי בלתי תלויות העניקו לנתח של אי.די.בי שווי של כ-37 מיליון דולר, כלומר כ-135 מיליון שקל. כך, שהמחיר שמציעה נכסים ובניין לשלם מסתכם בכ-28 מיליון דולר, כלומר כ-101 מיליון שקל.

במכתב מציינים חברי ועדת הביקורת של נכסים ובניין, כי "בשלב זה, זיהתה ועדת הביקורת מספר יתרונות לרכישת הנכס, זאת לצד מספר משתני אי-ודאות, הברורים לכולנו". משכך כוללת ההצעה הנחה משמעותית על ממוצע הערכות השווי.

עם זאת, בנכסים ובניין גם דורשים כי "15% מסכום התמורה יופקדו בפיקדון למשך תקופה של 4 רבעונים עוקבים, כאמצעי לגידור סיכונים (ירידות ערך, הפחתות וכיו"ב). כספי הפיקדון (או חלקם, בהתאם לעניין) - יועברו לחברה כתלות בהתממשות אירועי הפחתה, פגיעה בנכס או ירידות ערך - אם וככל שיחולו". כך, שבשלב הראשון מציעה למעשה נכסים ובניין תשלום מידי של כ-86 מיליון שקל בלבד, כאשר היתרה בסך 15 מיליון שקל תשולם רק שנה לאחר מכן וזאת בכפוף לתנאים.

אי.די.בי נמצאת במצוקה תזרימית ונכסית חמורה ואף סוחבת על גבה הערת עסק חי. מסיבה זו תתקשה החברה לסרב להצעה של נכסים ובניין שככל הנראה אינה פתוחה למשא ומתן. עם זאת, ייתכן שבמסגרת המגעים בין הצדדים תצליח אי.די.בי להביא לצמצום באורך תקופת ההמתנה בין התשלום הראשון לשני.

לדברי נכסים ובניין, הצעתה תהיה בתוקף למשך שלושת השבועות הקרובים והיא מותנית בשלושה תנאים עיקריים: 1. קבלת הבהרות ביחס לאופן הטיפול החשבונאי בנכס במסגרת דוחות הרבעון הראשון; 2. קבלת אישור האסיפה הכללית של נכסים ובניין; 3. חתימה על הסכם מפורט.