המגפה הגיעה לגן החיות בניו יורק: נקבת טיגריס חולה בקורונה

נדיה, נקבת טיגריס מלאי בת 4, היא החיה המאובחנת הראשונה בארה"ב שנמצאה נשאית של הנגיף • עפ"י המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, בעלי חיים יכולים להידבק בנגיף הקורונה מבני אדם, אך המדענים אינם מאמינים שאלה יכולים להפיץ אותו הלאה לבני אדם

טיגריס מלאי / צילום: HASAN SABRAN
טיגריס מלאי / צילום: HASAN SABRAN

עד כה ידענו שנגיף הקורונה בניו יורק לא מבדיל בין מין, צבע או מגדר, עכשיו מתברר שהוא לא נעצר רק בבני אדם אלא מתפשט גם לעולם החי. נקבת טיגריס מלאי בת 4 מגן החיות בברונקס בניו יורק נמצאה חיובית בבדיקה לנגיף הקורונה לאחת שפיתחה שיעול יבש שהטריד את השומרים במקום. "לא ברור כיצד יתפתח הנגיף בגוף הטיגריס", נמסר מגן החיות.

"נדיה, הטיגריס בת ה־4 נמצאה חיובית בבדיקת קורונה", נמסר מגן החיות. עוד נמסר כי יחד איתה נמצאו עוד חתולי ענק שפיתחו בימים האחרונים סימפטומים דומים. "אחותה אזול, שני נמרי אמור ושלושה אריות אפריקאים פיתחו שיעול יבש, וכולם צפויים להחלים", נכתב בהצהרה.

"הנמרים והאריות שלנו נדבקו מאחד מעובדי גן החיות שנדבק בעצמו מהנגיף אך המשיך להתנהג באופן שגרתי בטרם התפתחו אצלו סימפטומים של מחלה", נמסר מגן החיות. "נקטנו בצעדי מנע בקרב כל עובדי המקום שמטפלים בהם כדי למנוע התפשטות של המגפה בקרב כל החתולים בגן החיות".

האבחנה אושרה על ידי המעבדה הלאומית לשירותים וטרינריים בארצות-הברית שממוקמת במדינת איווה. נמסר מגן החיות. "למעט ירידה מסוימת בתיאבון, החתולים בגן החיות בברונקס נמצאים תחת מעקב וטרינרי והם ערניים ומשתפים פעולה עם שומריהם", נמסר מגן החיות.

"לא ידוע כיצד מחלה זו תתפתח בהמשך בקרב החתולים הגדולים מכיוון שמינים שונים יכולים להגיב בצורה שונה לזיהומים חדשים, אך אנו נמשיך לעקוב אחריהם מקרוב ואנחנו מצפים להחלמה מלאה".

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה"ב, בעלי חיים יכולים להידבק בנגיף הקורונה, אך המדענים אינם מאמינים שאלה יכולים להפיץ אותו הלאה לבני אדם. "עם זאת, מכיוון שכל בעלי החיים יכולים לשאת חיידקים שיכולים לגרום לאנשים להיות חולים, תמיד כדאי לנקוט באמצעים היגייניים ליד חיות המחמד ובעלי חיים אחרים" מציינים הסוכנות.

כך או כך, גן החיות נסגר ב־16 במרץ בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בניו יורק. גורמים בגן החיות אמרו כי הם מקווים כי האבחנה של נדיה "תבטיח שכל ידע שנרוויח מההתנסות הזו, תתרום להבנת נגיף הקורונה".

על פי משרד החקלאות האמריקאי, נדיה היא החיה הראשונה בארצות-הברית שנמצאה כנשאית של נגיף הקורונה. לדברי המשרד, מספר חיות נוספות ברחבי המדינה נבדקו אך התוצאות חזרו שליליות. ברחבי העולם דווקא היו מספר מצומצם של חיות שנמצאו חיות ובהן כלב מהונג קונג בחודש פברואר. לאחר בדיקה, הסיקו במשרד החקלאות של הונג קונג כי כלבים וחתולים יכולים להיות נשאים של הנגיף, אך הם אינם יכולים להעביר אותו הלאה לבני אדם.

בעקבות האבחנה של נקבת הטיגריס, נדיה, ה-CDC וארגון הווטרינרים האמריקאי חידדו מחדש המלצה שנתנו באחרונה לפיה הם ממליצים לאנשים החולים בקורונה לנהוג בזהירות יתרה בסביבת חיות המחמד שלהם ולהמעיט עד כמה שניתן את המגע עימן. באופן כללי, ההמלצה לכלל האוכלוסיה של שני הארגונים, היא לשטוף ידיים לפני ואחרי מגע עם בעלי חיים ולנקוט באמצעי זהירות ולנקות ולחטא את הבית כדי למנוע את התפשטות הנגיף.