עיריית רמת גן הציבה גדרות בגבול עם בני ברק

המהלך נעשה לפי ראש עיריית רמת גן כדי להתמודד עם עצירת ההדבקה של וירוס הקורונה • בתגובה הודיע מנכ"ל משרד הפנים לעיריית רמת גן להסיר את הגדרות שהוצבו • עם זאת, מהעירייה מסרו ל"גלובס" כי לא קיבלו פנייה כזו ממשרד הפנים

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה־הכהן / צילום: איל יצהר, גלובס
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה־הכהן / צילום: איל יצהר, גלובס

עיריית רמת גן הציבה בימים האחרונים גדרות במעברים ברחובות שבין הערים בני ברק ורמת גן. המהלך נעשה, כך לפי ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן כדי להתמודד עם עצירת ההדבקה של וירוס הקורונה.

"אתמול (א') משטרת ישראל הודיעה לעיריית רמת גן שבעקבות מצוקת כח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70" כתב שאמה-הכהן בעמוד הפייסבוק שלו. "מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפירי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות.

אתמול הוחלט בישיבת הערכת המצב שלנו ובהמלצת אגף הביטחון, שכל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור זמנית על פי חוק, שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר".

לדברי שאמה-הכהן, עסקנים מן העיר בני ברק הביאו עליה אסון בכך שהנחו את הציבור להמשיך את החיים כרגיל. "בזמן שכל המדינה עצרה אותם והוסיפו חטא על פשע שהתנגדו להסגר משיקולים אישיים מנסים בכל דרך ללבות אש בכדי להסית את האש מהם", הוא כתב.

יוסי רוזנבוים צילם את הגדרות במספר מקומות במעברים בין רמת גן לבני ברק.

בתגובה, הודיע מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן לראש עיריית רמת גן להסיר את הגדרות שהוצבו הבוקר בגבולות בני ברק. אך מן העירייה מסרו ל"גלובס" שלא קיבלו פנייה של משרד הפנים להסיר את הגדרות.

לפני מספר ימים הודיעה עיריית רמת גן כי היא תעתור לבג"ץ מתוך כוונה שיוטל סגר מוחלט על העיר בני ברק ומדרישה שדרכי המעבר בין הערים יחסו באופן הרמטי.

בינתיים, מאז ההודעה על העתירה, אכן הוכנסה בני ברק לסגר מסוים, באמצעות הצבת מעברים בכבישים הראשיים, אך לא נחסמו כל מעברי השכונות.