ויאקום מממשת אופציה ורוכשת את השליטה בקבוצת ענני תקשורת

כבר בשנת 2016 סוכם כי לחברה הבינלאומית ניתנת אופציה לרכישה עתידית של השליטה • אודי מירון, מייסד ענני תקשורת ויו"ר החברה, יישאר בתפקיד יועץ מיוחד וישמש כשותף ומנהל בקרן הון סיכון חדשה

אודי מירון, מייסד ויו"ר ענני תקשורת / צילום: איל יצהר, גלובס
אודי מירון, מייסד ויו"ר ענני תקשורת / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת VIACOMCBS מממשת את האופציה שלה ורוכשת מניות שליטה בקבוצת ענני תקשורת. VIACOMCBS רכשה ב-2017 מניות מיעוט בחברה, לאחר מספר שנים בה יוצגה בהסכם ייצוג בישראל באמצעות ענני תקשורת. כבר בעת רכישת מניות המיעוט סוכם כי לחברה הבינלאומית ניתנת אופציה לרכישה עתידית של השליטה בחברה.

אודי מירון, מייסד ענני תקשורת ויו"ר החברה, יישאר בחברה בתפקיד יועץ מיוחד וישמש כשותף ומנהל בקרן הון סיכון חדשה, Gazella - New Media Experience, בה ישקיע ביחד עם VCNI. הקרן תמקד את השקעותיה בתקשורת ישראלית ובעסקים בעלי אופי טכנולוגי.

קבוצת ענני תקשורת תאוחד עם VCNI, והמנכ"לית, אורלי אטלס-כץ, תדווח למריה קיריאקו, נשיאת חטיבת הפעילות של VCNI באוסטרליה, בבריטניה ובישראל.

אודי מירון מסר בתגובה: "עבדנו במשך זמן רב כדי להרחיב את אופקיה של ענני תקשורת אל מעבר לגבולות השוק המקומי. עם השנים הצלחנו להתקדם בבניית עסק בינלאומי. כעת, הפיכתנו לחלק מוואקום תאיץ את מאמצינו לביסוס ענני כשחקנית בעלת חשיבות גלובלית בשוק התוכן הבינלאומי".

ענני תקשורת היא שותפתה העסקית הוותיקה של VCNI בישראל, בה היא מחזיקה ומפעילה שישה ערוצי טלוויזיה בתשלום. ענני תקשורת היא המנהלת והמפעילה המורשה של מותגי הטלוויזיה בתשלום של VCNI, ביניהם MTV, קומדי סנטרל, ניק ג'וניור וניקלודיאון.

בנוסף, ענני תקשורת מייצגת שבעה ערוצים נוספים של VCNI במכירות לשותפים בישראל. לצד הפקת תוכן עבור ערוציה שלה ואלה של VCNI, ענני תקשורת מייצרת תוכן עבור צדדים שלישיים בישראל ומחוצה לה. סדרת הדרמה המצליחה שלה לבני נוער, "החממה", חודשה לעונה רביעית גלובלית על-ידי נטפליקס.

ויאקום היא אחת מענקיות התקשורת בארה"ב. החברה מחזיקה בין היתר ברשת הטלוויזיה הארצית CBS, באולפני פארמונט ובעוד שורה של מותגים עולמיים גדולים, כולל אלה המיוצגים בישראל על-ידי ענני תקשורת.