שוק ההון | סיקור שוטף

ת"א נעלה את יום המסחר האחרון השבוע בעליות חזקות; מדד הנפט והגז נסק ב-11.5%

ת"א-90 זינק ב-5.1% • מדד ת"א 35 התחזק בכ-2.4% בהובלת נסיקה של 34% במניית פתאל • מניית קבוצת דלק נסקה ב-17%, יחידות דלק קידוחים קפצו ב-34%, ואלו של רציו הוסיפו 20% • מחזור המסחר הסתכם בכ-2.8 מיליארד שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

ראלי בשווקים: האם התחתית מאחורינו? גת מגידו מפסגות על הזינוק בשווקים; וגם, מתן פסטרנק, אנליסט שוק הון, על השאלה האם בנק ישראל מכוון לריבית שלילית?

17:25

יום המסחר האחרון לשבוע המסחר המקוצר בבורסת ת"א ננעל בעליות חדות במדדים, בהובלת מדד הנפט והגז שנסק בכ-11.5%. מחזור המסחר הסתכם בקרוב ל-2.8 מיליארד שקל. 

מדד ת"א-35 התחזק היום ב-2.4%, בהובל מניית פתאל החזקות  שקפצה 34%. יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  זינקו ב-30% ומניית קבוצת דלק  נסקה ב-17%, והעליות דחפו את מדד הנפט והגז לזינוק של 11.4%. יחידות רציו  קפצו ב-20%.

מדד ת"א-125 עלה בכ-3.3%, ואילו מדד ת"א-90 קפץ ב-5.1%.     

15:55

מתחזקות עליות השערים בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-2 מיליארד שקל. נזכיר כי היום הוא יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה. 

מניית פתאל החזקות בולטת בעלייה חדה. עוד בולטות בעליות מניות בזן, קבוצת דלק, החברה לישראל , כיל  ופרטנר. 

14:15

עליות חדות בבורסה בתל אביב בדומה לסנטימנט בשוקי העולם. מדד ת"א 35 מזנק ב-2.8%, ת"א 90 בולט בעלייה של 4.55%. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מזנקים ומאותתים על המשך העליות בניו יורק בפתיחה. אתמול המדדים בוול סטריט זינקו ביותר מ-7% על רקע הדיווחים על האטה בקצב ההדבקה. עם זאת, בספרד דווח היום על 743 מקרי מוות במהלך היממה החולפת, מעל מספר המקרים יום קודם לכן.

מנייתה של אלוני חץ  מזנקת ב-5.3%, עזריאלי  יורדת ב-2.2% נגד המגמה בשוק, מניית דיסקונט  קופצת ב-3%, טבע  מזנקת ב-6%, פועלים  ולאומי  בעולות סביב ה-3% כ"א.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

12:30

יום המסחר האחרון לשבוע המקוצר מתנהל בעליות חדות, וזאת בהמשך לזינוק החד אמש בניו יורק, בעוד החוזים העתידיים מזנקים בוול סטריט בשעה זו ובורסות אירופה נסחרות בעליות חדות.

מדד ת"א 35 מזנק ב-2.4%, מדד ת"א 90 קופץ ב-4.3%, מדד הבנקים מנתר ב-2.8%. 

פתאל החזקות  בולטת בזינוק של 24%, דלק  מזנקת ב-14.5%, דלק קידוחים  מזנקת ב-25%, טבע  קופצת ב-5.66% ומניות הבנקים לאומי  ופועלים  עולות ב-3% ו-3.3% בהתאמה. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-1.09 מיליארד שקל.

11:10

נמשכות העליות החדות בבורסה, במקביל למגמה חיובית באירופה. מדד הנפט והגז ממשיך במומנטום החיובי ועולה בעוד 7%. 

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח הבוקר (ג') תוך המשך המגמה החיובית, לאחר שאתמול זינקו מדדי המניות המובילים בכ-5%. 

קבוצת דלק   רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה הבת איתקה פרסמה הבוקר דוח משאבים מעודכן. עוד בולטות בעליות מניות פתאל החזקות   , אופקו, בזן   , פז ומגדל. 

08:34

השקל מתחזק בהמשך להנמכת ריבית בנק ישראל אתמול. האירו מאבד 1.3% ונסחר סביב 3.87 שקלים; הדולר מאבד 1.4% ונסחר סביב 3.57 שקלים.

ריבית בנק ישראל הונמכה אתמול ב-0.15% ל-0.1%. בנק ישראל הודיע בנוסף על הפעלת כלי מוניטרי חדש (בדומה ל-TLTRO האירופאי). מדובר במתן הלוואות מוניטריות לבנקים המסחריים לטווח של שלוש שנים בריבית קבועה של 0.1%. ההלוואות מותנות במתן אשראי לעסקים קטנים וזעירים. כמו כן, בנק ישראל הודיע על הרחבת מסגרת עסקאות הריפו מול גופים פיננסיים, כך שהעסקאות יכללו גם אג"ח קונצרניות כבטוחה לעסקאות החלף, זאת בנוסף לאג"ח ממשלתי. צעד זה יחזק את התמיכה בנזילות ובתפקוד התקין של השווקים הפיננסיים.

לדברי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, "מדובר בחבילה כוללת משמעותית מאוד של צעדים מוניטריים. האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים צפויה להיות סביב 0% והריבית צפויה להיות בתרחיש הנוכחי סביב ממוצע של כ-0.1% במהלך השנה הקרובה. לפי תחזיתנו, במהלך 2020, במונחים קלנדריים, האינפלציה צפויה להיות שלילית ברמה של מינוס 0.4%. החמרה ניכרת נוספת של הצפי הכלכלי יכולה לפתוח את האפשרות של ריבית שלילית בהמשך, זאת כפי המקובל באירופה וביפן".

06:00

יום המסחר השלישי והאחרון לשבוע מקוצר זה ערב חג הפסח צפוי להיפתח בהמשך לעליות החדות שנרשמו אתמול, וזאת נוכח הירידה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה באיטליה וארה"ב.

טבע זינקה אמש (ב') בוול סטריט על רקע העלאת המלצה מצד בנק ההשקעות UBS והמניה חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 3.9%. אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 11%, נייס עם פער חיובי של 1.4%, טאואר ואיי.אפ.אפ חוזרות עם פער חיובי של 2.5% כ"א.

אתמול בבורסה בתל אביב המדדים המובילים זינקו סביב ה-5%, וזאת על רקע האטה בקצב התמותה בארה"ב ובאיטליה, שם מספר המתים אתמול היה הנמוך מזה שלושה שבועות. בשוק מעריכים כי האטת קצב ההתפשטות והתמותה תאפשר לבחון הסרת ההגבלות וחזרתה של הכלכלה לפעילות בקרב חלק מהמדינות. עם זאת, ביפן הוכרז על מצב חירום והממשל צפוי להודיע על תוכנית תמריצים של כטריליון דולר.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים 0.4%-0.6% לאחר הראלי אתמול.