מנכ"ל אורבוטק לשעבר אשר לוי מונה ליו"ר NSO

לוי, שעזב את אורבוטק לאחר מכירתה, משמש גם כיו"ר של חברת לנדא פרינטינג • באחרונה הצטרפו ל-NSO מספר בכירים עם רקע ביטחוני

אשר לוי / צילום: איל יצהר
אשר לוי / צילום: איל יצהר

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק עד לפני כשנה, מונה ליו"ר חברת NSO. לוי משמש במקביל לתפקידו כיו"ר חברת הדפוס הדיגיטלי לנדא פרינטינג. לוי מצטרף לשורה של בכירים בעלי רקע ביטחוני שהצטרפו באחרונה ל-NSO, בהם שרון שלום, לשעבר ראש המטה של שר הביטחון, והצנזורית הראשית תא"ל אריאלה בן־אברהם.

NSO נוסדה ב-2010 על ידי שלו חוליו ועמרי לביא, והיא מייצרת מוצרי סייבר התקפי שונים. המוצר המוביל של החברה הוא תוכנת פגסוס המסווגת ככלי ביטחוני, ולפי החברה הוא נועד לסייע לממשלות ולארגוני ביון למנוע פעולות טרור. עם זאת, החברה נחשבת לשנויה במחלוקת לאחר שבעבר פורסמו תחקירים כי התוכנה שימשה לריגול נגד עיתונאים ומתנגדי משטר במשטרים אפלים בעולם. ב-NSO נוהגים לטעון כי הם לא אחראים על השימוש שנעשה בטכנולוגיה שהחברה מוכרת. בשבוע שעבר פורסם כי משרד הביטחון רוצה לעשות שימוש בטכנולוגיה נוספת של NSO, של ניתוח ביג דאטה, כדי להילחם בהתפשטות הקורונה. הבחירה ב-NSO ספגה ביקורת הן מכיוון שהחברה כאמור שנויה במחלוקת והן מכיוון שהבחירה נעשתה ללא מכרז.

לוי מסר כי "חברת NSO מסייעת לממשלות להתמודד עם אחד האתגרים הגדולים שלהן - הסתתרות של טרור ופשיעה מאחורי טכנולוגיית הצפנה. בכוונתי לפעול יחד עם הנהלת החברה ולהמשיך ולפתח פתרונות נוספים להתמודדות עם אתגר זה, שרק נעשה מורכב יותר, הן באופן אורגני והן באמצעות רכישות ומיזוגים. חברת NSO עומדת לא רק בחזית הטכנולוגיה בתחומה, אלא גם מהווה גורם מוביל בענף הסייבר, בכך שלקחה על עצמה להגדיר ולהטמיע מדיניות אתית ואחריות תאגידית".

לוי שימש כמנכ"ל אורבוטק במשך כשש שנים, לאחר שכיהן בתפקידים בכירים שונים בחברה במשך כשני עשורים. הוא הצטרף לאורבוט, אחת משתי החברות שיצרו את אורבוטק, עוד בשנת 1990. הוא הביא את החברה מהכנסות של 400 מיליון דולר להכנסות של ליותר ממיליארד דולר ב-2018 - השנה האחרונה המלאה שלו בתפקיד.