אילן שילוח: עובדי חדשות 13, אל תתנו לרסק את החברה ולגרום לטיהור פוליטי

על רקע כוונת רשת לערוך קיצוצים נרחבים, כתב היום בטוויטר יו"ר מקאן: "עובדי חדשות 13, אל תתנו לגרום לטיהור פוליטי באיומים של משבר כלכלי; יש מקום לשני ערוצי טלוויזיה בישראל ולשתי חברות חדשות טובות. שלא יפחידו אתכם שאין מי שיקנה את הערוץ"

המשבר ברשת 13 והכוונה לערוך תוכנית קיצוצים משמעותית בחברת חדשות 13 שתשלח הביתה עשרות עיתונאים, קיבלו התייחסות בעיקר של עיתונאים מאמצעי תקשורת אחרים, אולם עד עתה לא נשמע קולם של מפרסמים או חברות פרסום. היום (ה') שובר את השתיקה הזאת אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן תל-אביב, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו הודעת תמיכה בעובדי חברת החדשות.

"עובדי חדשות 13, שעושים עבודת קודש בימים אלה - אל תתנו לרסק את חברת החדשות שלכם ולגרום לטיהור פוליטי באיומים של משבר כלכלי", כתב שילוח והוסיף: "יש מקום כלכלי ורווחי לשני ערוצי טלוויזיה בישראל ולשתי חברות חדשות טובות. שלא יפחידו אתכם שאין מי שיקנה את הערוץ".

שילוח הוא כאמור יו"ר מקאן, אך בשנים האחרונות כללו עיסוקיו תחומים נוספים בתחום המדיה - בעיקר הדיגיטלית. נזכיר כי בעבר התעניין שילוח ברכישת ערוץ עשר, אך המהלך לא יצא לפועל. 

על הפרק: קיצוץ של כ-40% 

כאמור, בעקבות המשבר הכללי ברשת שהתפוצץ לפני מספר שבועות אך התעצם בגלל משבר הקורונה, החלה רשת ליישם תוכנית קיצוצים גם בערוץ עצמו וגם בחברת החדשות שלו - זאת למרות שבהסכם הקיבוצי האחרון שנחתם עם עובדי החדשות הייתה התחייבות להימנע מפיטורי התייעלות לפחות עד יולי.

בעקבות כוונת הנהלת רשת לקצץ כ-40% מפעילות החברה, ועד העובדים פנה לבית הדין לעבודה, ובהמשך הוקפאה ההחלטה לבצע את המהלך עד שכלל התוכנית תוצג על-ידי הנהלת רשת. למרות זאת, לפני ימים ספורים החלה ההנהלה לבצע מספר מהלכים, מה שהביא להודעה על עיצומים של אנשי חברת החדשות כבר מהבוקר, והוראה שלא לקחת חלק בתוכניות שמועלות על-ידי רשת. רשת ביקשה וקיבלה צו מניעה זמני נגד צעדי הוועד, ובשעות אלה מתקיים דיון בנושא בבית הדין לעבודה. 

כפי שנחשף ב"גלובס", בפגישה שנערכה בין ועד עובדי חדשות 13 לבין מנכ"ל רשת אבי בן טל, אמר להם בן טל כי יש ארבע אפשרויות לקיומו של הערוץ: הליך בבית משפט, מציאת משקיע, עזרה מהמדינה או הזרמת כספים מבעלי הערוץ.