חברות הסלולר נערכות לדור החמישי אך בפרופיל נמוך בגלל העליהום ברשתות החברתיות

בשוק ניכרת מגמה של היערכות של חברות הסלולר למכרז הדור החמישי, אך מנגד החברות שומרות על פרופיל נמוך מחשש לעליהום ברשתות החברתיות והפייק ניוז על החיבור בין הקורונה לדור החמישי

מתוך צילומי מסך של קבוצות ברשת נגד פריסת 5G / צילום: צילום מסך מפייסבוק
מתוך צילומי מסך של קבוצות ברשת נגד פריסת 5G / צילום: צילום מסך מפייסבוק

חברות הסלולר בישראל נמצאות בעיצומן של הכנות להשקת הדור החמישי בסלולר, אך כולן מעדיפות לשמור על פרופיל נמוך בגלל משבר הקורונה ובגלל ההתלהמות ברשתות החברתיות סביב הסכנות בנושא הדור החמישי. חלק מהחברות כבר בצעו הזמנות ציוד מספקים ונמצאות בשלבי תכנון מתקדמים, וזאת כחלק מהרצון לפרוץ קדימה ולקבל את התמריצים שמעניקה המדינה למי שיפרוס ראשון 250 אתרים.

ההיערכות של החברות למכרז היא על רקע ההבנה שהמכרז יתקיים השנה, בין אם יהיו בו שינויים ובין אם לאו בשל משבר הקורונה. משרד התקשורת משדר בעניין הזה נחישות שהמכרז יתקיים למרות הכל ולכן החברות החלו בהיערכות מקדימה של תכנון לאור העובדה שהכניסה לטכנולוגיה החדשה - גם אם היא תהיה מוגבלת, מחייבת תהליך עמוק של היערכות החל ברמת תכנון פריסת האתרים, הזמנות ציוד מספקים, הכנת תשתיות התמסורות לאתרים, עדכון גרסאות תוכנה וכו'.

לצד ההיערכות הפנימית החברות מורידות פרופיל תקשורתי סביב הדור החמישי מכמה סיבות: הסיבה הראשונה היא הקורונה והעובדה שהיא גורם מעכב בהכנות וזאת לאור תשומת-הלב שהיא מחייבת ברשתות הקיימות, הסיבה השנייה היא העובדה שברשתות החברתיות החלה התלהמות רבתי של גורמים שמעוניינים לתדלק את המאבק בקרינה הסלולרית והחלו בתאוריות קונספירציה הקושרות בין הדור החמישי לקורונה.

הסיבה השלישית היא שחלק מהחברות רוצות לנצל את ההטבות שיעניק משרד התקשורת לחברות שיפרסו במהירות 250 אתרים סלולריים בדור החמישי. החברה שתשלים את היעד תקבל החזרים בשווי של כ-80 מיליון שקלים.

מחר אמורות חברות הסלולר להגיש את ההצעות המשותפות המתוקנות במכרז.