אינטל צונחת ב-6% במסחר המאוחר עקב אכזבה מתחזית הרווח

אינטל היכתה את תחזיות האנליסטים: הכנסות החברה הסתכמו ב-19.83 מיליארד דולר ברבעון הראשון, עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

ענקית המעבדים אינטל,  המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי, דיווחה על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון של 2020, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח. הכנסות החברה הסתכמו ב-19.83 מיליארד דולר, עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של כ-18.7 מיליארד דולר. 

בשורה התחתונה דיווחה אינטל  על רווח של 1.45 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.28 דולרים למניה. 

לגבי הרבעון הנוכחי החברה צופה הכנסות של כ-18.5 מיליארד דולר ורווח של 1.1 דולר למניה. זאת לעומת צפי אנליסטים להכנסות של כ-18 מיליארד דולר ורווח של 1.19 דולר למניה. באינטל לא מסרו תחזית לכל השנה. 

החברה נסחרת לפי שווי של 250 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה באחוזים בודדים  בשנה האחרונה. במסחר המאוחר רושמת מניית אינטל ירידה של 6%.  

פעילות ה-PC תרמה הכנסות של 9.78 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 13.8%  לעומת הרבעון המקביל ומעל התחזיות להכנסות של כ-9.4 מיליארד דולר. אינטל נהנתה מרבעון טוב בשוק המחשבים האישיים, שנבע בין השאר מכך שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך בווינדוס 7, דבר שדחף רבים לשדרג את המכשירים שלהם. 

מה שהוביל את הרבעון הטוב של אינטל הייתה פעילות הדאטה סנטרס, שצמחה ב-42.7% לכ-7 מיליארד דולר - כ-700 מיליון דולר מעל התחזיות.

בסוף 2019 הודיעה אינטל על רכישת הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס, שמאחוריו עומד אביגדור וילנץ, תמורת 2 מיליארד דולר. הבאנה היא חברת שבבים, שפיתחה שני שבבים המיועדים לשני סוגי המשימות העיקריים של בינה מלאכותית - שלב האימון ושלב היישום. הרכישה אמורה לחזק גם את פעילות הדאטה סנטרס של אינטל והיא חלק מתחרות עולמית על עולם השבבים, ששותפות לו כמה מענקיות הטכנולוגיה, כאשר באופן ישיר אינטל מתחרה באנבידיה.