מיום ראשון: תיירות הפנים תחזור לפעילות תחת הגבלות

הממשלה אישרה היום בישיבה מיוחדת הקלות לענף תיירות הפנים בישראל • כשלב ראשון יינתן היתר לפתיחת צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע החל מיום ראשון הקרוב • המהלך מותנה באי-החמרה בתחלואה עד לתאריך זה

שר התיירות יריב לוין. "בשורה לאלפים רבים" / צילום: איל יצהר
שר התיירות יריב לוין. "בשורה לאלפים רבים" / צילום: איל יצהר

תיירות הפנים בישראל חוזרת לפעילות. בישיבה מיוחדת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר כונסה היום (ב') לדיון במתווה להחזרת תעשיית התיירות לפעילות, אושר המתווה שר התיירות יריב לוין, ולפיו ביום ראשון הקרוב תאושר פתיחת צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע, כשלב ראשון במהלך. המהלך מותנה באי-החמרה בתחלואה עד לתאריך זה.

עוד סוכם כי בימים הקרובים יגובש ביחד עם משרד הבריאות "תו סגול" שיהווה תקן להפעלת הצימרים והמלונות בתקופת הקורונה. האיסור על כניסת לא ישראלים תקף בינתיים עד לאמצע החודש הבא, ולכן אין עדיין תוכניות לחידוש תיירות החוץ.

שר התיירות יריב לוין מסר: "אני מברך על הצעד שנעשה היום. זוהי בשורה לאלפים רבים של בעלי עסקים ועובדים בענף התיירות, אשר לראשונה מאז פרוץ המשבר נקבע תאריך יעד לחזרתם לפעילות". 

ומה עם האטרקציות? 

התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל שבלשכות המסחר מסרה בתגובה: "ענף התיירות איננו רק מלונאות, כי אם מספר רב של תחומים, ובהם ענף האטרקציות שלא נכלל במתווה שר התיירות. אנו קוראים לשר התיירות לגבש בהקדם מתווה מתוקן, שייתן מענה גם לאטרקציות השונות, הפועלות בשטחים פתוחים ומקורים כאחד. חזרתן לפעילות של האטרקציות נחוצה גם בכדי לענות על הצורך החיוני של הציבור להתרעננות בתקופה לא קלה זו.

"בנוסף, לצד מתווה החזרה לפעילות, על המדינה להציג גם מתווה של פיצוי ועידוד תיירות ישראלית, על-מנת לתת מענה לסגירה הממושכת ולתקופת ההאטה שבפתח".

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, מסר בתגובה להחלטה: "התיירות הכפרית ערוכה ומוכנה לארח את הישראלים שמשוועים לצאת מהבית".