יינות ביתן קרובה להשגת מימון של 150 מיליון שקל מהבנקים

בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות הגיעו להסכמות עקרוניות עם יינות ביתן • המימון יתבסס על תוכנית התייעלות שהציגה הרשת בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה, הכוללת בין היתר קיצוץ של המטה לחצי וסגירת המרלו"ג בקיבוץ אייל

אחרי ניתוק המגעים עם קרן כלירמרק, מסתמן כי קבוצת יינות ביתן בדרך לקבל אשראי מהבנקים. ל"גלובס" נודע כי בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות הגיעו להסכמות עקרוניות עם קמעונאית המזון השנייה בגודל בישראל בנוגע למימון בהיקף כולל של כ-150 מיליון שקל. ככל הידוע, טרם הושגה חתימה רשמית על ההסכמות, אולם הקבוצה כבר הגישה לבנקים את תוכנית ההתייעלות שהיא מתכננת.

נראה כי הנכונות של הבנקים להעניק מימון לקבוצה שבבעלות נחום ביתן השתנתה נוכח תוכנית ההתייעלות שהציג המנכ"ל הטרי מיכאל לובושיץ. התוכנית כוללת בין היתר, כפי שנחשף ב"גלובס" את סגירת המרכז הלוגיסטי של החברה בקיבוץ אייל, שטרם הושגו לגביו הסכמות עם ועד העובדים. בנוסף, תוכנית ההתייעלות כוללת צמצום של המטה בצורה דרסטית לחצי מהמטה הקיים היום. 

יינות ביתן, שנמצאת בבעלות נחום ביתן, היא קבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל במונחים של מספר הסניפים (אך לא במונחי מחזור מכירות). בחצי השנה האחרונה ביצע ביתן רצף מימושים של סניפים שבבעלותו כדי להתמודד עם המצוקה התזרימית שאליה נקלע, כפי שנחשף ב"גלובס" באוגוסט האחרון. כיום מספר הסניפים של הקבוצה עומד על 164 חנויות פעילות.

מבנק הפועלים ומבנק מזרחי טפחות טרם נמסרה תגובה. ממיכאל לובושיץ, מנכ"ל יינות ביתן, נמסר: "כשיהיה מה לעדכן, אעדכן".