נאמן למקור? פרופ' זאב רוטשטיין דורש להשמיט חלק מצילומי תוכנית תחקירים בכיכובו

בפרומו לתוכנית "המקור" שתשודר הערב ברשת 13 הוצגה שיחת טלפון של פרופ' רוטשטיין עם רה"מ נתניהו • בעקבות זאת פנה רוטשטיין למערכת "המקור" ודרש להשמיט את שידור השיחה, בטענה כי נתניהו לא היה מודע לצילומה • "המקור": "הקטע ישודר"

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

הערב (ה') תשודר בתוכנית "המקור" בערוץ רשת 13 כתבה של העיתונאי חיים ריבלין אשר ליווה במשך כמה שבועות במהלך משבר הקורונה את פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, שנחשב לאופוזיציונר הגדול של משרד הבריאות במשבר.

בפרומו הראשון לכתבה ובו קטעים מהתחקיר, נראית שיחת טלפון של רוטשטיין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר שידור הפרומו פנה רוטשטיין למערכת "המקור" בדרישה להשמיט את שידור שיחת הטלפון, בטענה כי נתניהו לא היה מודע לצילום השיחה ולא נתן לכך את הסכמתו.

בשיחה עם "גלובס" מאשר רוטשטיין את הדברים ומספר: "המצלמה הייתה צמודה אליי במשך 50-60 יום, ובגלל שהמצלמה הייתה כל הזמן עליי, היה הסכם שנעבור על החומרים, ושמה שלא ראוי בעיניי לא יפורסם. הפעם הראשונה שראיתי את צילום השיחה הייתה אתמול בערב כששידרו את הפרומו. בקשתי בצורה מנומסת לא לערב צד ג' שלא נתן את אישורו להקלטה בתור אחד שיש לו הסכם איתם".

לדבריו, "אם הם לא יכבדו את בקשתי, אחשוב מה לעשות. זאת לא הפעם הראשונה שב'המקור' עושים את זה. זה אולי חלק מה -claim to fame שלהם, אבל הפעם זה חלק מתחקיר שנעשה מרצון. אין לי שום בעיה לגבי דברים שאמרתי, מדובר פה רק בדברים של צד שלישי שלא ידע ולא נתן רשות".

מצד "המקור", כמובן, הדברים נראים אחרת. מקורבים להפקת התוכנית טוענים כי רוטשטיין ידע היטב כי הכול מתועד, ומעריכים כי הבקשה של רוטשטיין נובעת מלחצים שהופעלו עליו מצד לשכת ראש הממשלה או אנשיו. כמובן שבתוכנית דוחים על הסף כל רמז לעבירה אתית ומוסרים בתגובה: "הקטע ישודר".